וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבלה אור ירוק: חוקרים יצרו כלבה זוהרת בחושך

28.7.2011 / 22:41

הכלבה טאגון שנוצרה באמצעות שיבוט גנטי זוהרת בחושך כשהיא מקבלת סוג מסויים של אנטיביוטיקה. החוקרים מאמינים כי בזכות תגובה זו יהיה ניתן לטפל בעתיד במחלות אנושיות כמו אלצהיימר

מדענים בדרום קוריאה הודיעו אתמול (רביעי) כי הם יצרו כלבה זוהרת בחושך באמצעות שיטת שיבוט שתסייע למציאת תרופה למחלות אנושיות שונות, ביניהן אלצהיימר ופרקינסון.

צוות מחקר באוניברסיטה הלאומית בסיאול, שיצר את הכלבה המהונדסת גנטית, מסר שהכלבה מזן ביגל, ששמה טאגון, נולדה בשנת 2009 והתגלה כי היא זוהרת בצבע ירוק תחת אור אולטרה-סגול כאשר ניתנת לה אנטיביוטיקה מסוג מסוים.

כלבה שהונדסה גנטית כך שהרגל שלה תהיה זוהרת, דרום קוריאה. רויטרס
כלבה שהונדסה גנטית כך שהרגל שלה תהיה זוהרת, דרום קוריאה/רויטרס

החוקרים אמרו כי היכולת לזהור בחושך יכולה להיות מווסתת באמצעות מינונים שונים של התרופה. "היצירה של טאגון פותחת אופקים חדשים משום שהגן שהוזרק לה וגרם לה לזהור יכול להיות מוחלף בגנים שיכולים לעורר מחלות קטלניות לאדם", אמר החוקר לי ביונג צ'אנג לסוכנות הידיעות יונהאפ הדרום קוריאנית.

צ'אנג סיפר כי הכלבה נוצרה תוך שימוש בטכנולוגיה הגרעינית בה השתמשו מדענים כדי ליצור את הכלב המשובט הראשון בעולם, סנופי, בשנת 2005.

המדענים הסבירו שמשום שיש 268 מחלות המשותפות לבני אדם ולכלבים, יצירת כלבים שמראים בצורה מלאכותית סימפטומים כמו היכולת של טאגון לזהור בחושך יכולה לסייע לשיטות הטיפול במחלות אלה גם בבני אדם. עלות המחקר הייתה שלושה מיליון דולר והוא נערך במשך ארבע שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully