וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישיבת ועדת כלכלה אלטרנטיבית במאהל בבאר שבע

רמי שני

26.7.2011 / 20:48

זרועותיה הארוכות של המחאה: צעירים במאהל מחאת הדיור בבאר שבע המחיזו דיון של ועדת הכלכלה של הכנסת במטרה "להראות את הגיחוך שיש בדיונים האלה"

זאת היתה ההצגה הכי טובה בעיר, אם לא לוקחים בחשבון את ההצגה למנויי התיאטרון המקומי שהתקיימה במרכז לאומנויות הבמה בבאר שבע: חבורת צעירים הביאה היום (שלישי) את ועדת הכלכלה של הכנסת הישר למאהל מחאת הדיור בבאר שבע. כל אחד מהצעירים התחפש לבעל תפקיד של אחד מחברי הוועדה- יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר אקוניס, וחבריה - ח"כ דב חנין, השר יוסי פלד, ח"כים נוספים, ואף איש העסקים, יצחק תשובה, שהשתתף בדיון שהומחז. ההצגה בבאר שבע התבססה על פרוטוקול ועדת הכלכלה של הכנסת, ביום בו דנה בנושא הפקת הגז בישראל בחודש אוקטובר האחרון, והיא הופיעה מול קהל שגדל במהלך הערב, ועל רקע מחאת הדיור הגואה.

הצעירים האחראים להצגה, שלא ניתן להתכחש למקוריותה, הם אנשי גרעין המשפחות "קמה" בבאר שבע, ששמה לה למטרה לבצע מיזמים חברתיים בעיר ובסביבתה. חברי הקבוצה מתגוררים במזרח שכונה ד' והם חתומים כבר על מספר פרוייקטים. "המטרה שלנו היא להראות את הגיחוך שיש בדיונים האלה של ועדת הכלכלה" סיפר אלעד מלמד, חבר הגרעין שישב בתפקידו של האורח המוזמן לישיבה, יצחק תשובה. מלמד הוסיף כי חברי הכנסת "מנהלים את הדיונים האלה בתת רמה למרות שהם עוסקים בנושאים חשובים ביותר".

לא ניתן היה להתעלם מהאקטואליות של הציטוטים שהובאו מהפרוטוקול, זאת על אף שהישיבה המדוברת התקיימה לפני יותר מחצי שנה: יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר אקוניס, צוטט בפי אחד מהשחקנים באמירה המהווה תקיפה של ארגוני השמאל ואמר כי "אני חושב שאסור לנו לתת לארגוני שמאל פונדמנטליסטיים לנהל את כלכלת ישראל". עוד צוטט אקוניס באומרו "אני אומר לכל הנוכחים כאן שמה שעומד לנגד עיניי הוא טובתה של מדינת ישראל ואזרחיה ולא ספינים מסוכנים והפרחת סיסמאות פופוליסטיות ובלתי אחראיות כפי שעושים, לצערי, גופים כאלה ואחרים שממומנים על ידי גורמים זרים, לצערי חלקם עוינים את ישראל, שמלבים את הוויכוח בצורה כזאת שהוא בניגוד מוחלט לאינטרסים האמיתיים של אזרחי המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully