וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר עשור: חיים חדשים למעיין עין הזהב שבצפון

קובי דוד

26.7.2011 / 19:52

בתום עשור שחון שנבע מצריכה מוגזמת, הוזרמו מים מתוקים בתוואי מעיין עין הזהב הסמוך לקריית שמונה. תושבת העיר: "מזמינה את תושבי ישראל להתפעל ולהצטנן ממעיין החיים שלנו"

לאחר מאבק בן למעלה מעשר שנים, מעיין עין הזהב שבצפון שוב שופע במים מתוקים. בטקס שנערך היום (שלישי) ברחבת המוזיאון לתולדות קריית שמונה בפארק הזהב, הוזרמו מים מתוקים למעיין. בטקס נכחו נציגים מעיריית קריית שמונה, רשות המים, רשות הניקוז והנחלים כנרת, וכן תושבים מהעיר.

את המאבק לשיקום נחל הזהב הובילה העמותה לשימור קסמי טבע ונוף בקריית שמונה, בראשות יוהנה נזרי. לפני כעשור הופסקה זרימת המים למעיין, בשל מחסור במאגרים וניצול לא יעיל בצריכת המים. כתוצאה, תוואי הנחל - הזורם דרך כל שכונות העיר, ומשם לתעלה המערבית בעמק החולה ועד לכנרת - הפך שומם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שוב זורם. מעיין עין הזהב/מערכת וואלה!, צילום מסך

נזרי סיפרה בטקס כי "היום הגיעו אל סופן עשר שנים קשות של יובש. המאבק שלנו הצליח לאחר המון זמן. זו בשורה משמחת לכל תושבי העיר והתיירים שמגיעים לכאן. מי הזהב החזירו את החיים לקריית שמונה".

"רשות הטבע נאבקה במשך שנים רבות כדי להחזיר את המים לטבע", אמר מנהל מדור ניטור נחלים ברשות הטבע והגנים, הלל גלזמן. "לאחרונה הוחלט על תוכנית רב שנתית שהחלה בקידוחי מים שהתגלו בסמוך לכפר יובל. גילוי הקידוח, יחד עם הסכם שהושג מול חברת מקורות, הוביל להזרמת המים למעיין עין הזהב. אין ספק שזהו צעד קריטי וחשוב שהבטיח לשמור על הטבע ונופיו לעוד הרבה מאוד שנים".

יהודית דיין, תושבת קריית שמונה, אמרה בתום הטקס כי "הצבע חזר לנו לפנים. במיוחד בימי הקיץ הלוהטים נוכל ליהנות ממימי המעיין. אני מזמינה את כל תושבי מדינת ישראל להתפעל ולהצטנן ממעיין החיים של קריית שמונה".

לפניות לכתב: davidkobi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully