וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל מחאת הדיור: נתניהו דחה ביקורו בפולין

פנחס וולף

25.7.2011 / 17:04

רה"מ החליט לבטל את ביקורו המתוכנן בוורשה בשל דחיית ההצבעה על חוק ועדות הדיור הלאומיות. "מחרתיים נטפל בשוק החלב ובשוק הדיור", אמר נתניהו. שטייניץ: "המחירים ירדו עד סוף השנה"

המחאה שיצאה משדרות רוטשילד בתל אביב הצליחה להלחיץ את היושבים בירושלים: ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (שני) כי ביטל את ביקורו בפולין שתוכנן ליום רביעי. זאת, כדי שיוכל להשתתף בהצבעה על חוק ועדות הדיור הלאומיות בכנסת, שנדחתה לאותו היום.

נתניהו התייחס בצהריים למחאת הדיור ואמר כי "אתמול ביקשתי מהשרים 'להיכנס מתחת לאלונקה'. היום אני יכול להודות - מתחיל להיות צפוף מתחת לאלונקה וכך יותר קל לשאת אותה. זה עוזר להבעיר את מנועי הדיור כדי לחולל שינוי מהפכני". הוא הוסיף, כי מחר הוא יציע "לשרי האוצר והבינוי והשיכון את היוזמות. אני רוצה לציין בעיקר את ידידי שר האוצר, יובל שטייניץ, שנושא איתי את האלונקה כל הזמן. תוצאות הכלכלה מוכיחות זאת לא רק בבלימת המיתון שהייתה ובהיפוך המגמה שעכשיו, ישראל במעלה רשימת המדינות המפותחות. עכשיו יש משימה להגדיל את הצדק החברתי על ידי שבירת קרטלים. יש שני קרטלים: בשוק החלב ובשוק הדיור ובשניהם נטפל מחרתיים בערב".

מחאת הדיור - כותרות אחרונות
ראשי מחאת הדיור לא הוזמנו לפגישה עם נציגת רה”מ
דיור בר השגה בחוק האצת הבנייה: סעיף ריק מתוכן
מחאת הדיור: פעילים חסמו כבישים בכל רחבי הארץ

פגישה של המוחאים במחאת הדיור עם רובי ריבלין בלשכתו,יולי 2011. עומר מירון
ריבלין וראשי מחאת הדיור, היום/עומר מירון

שר האוצר יובל שטייניץ התייחס אף הוא למחאה ואמר כי "כמו שהתחייבתי בכניסתי לתפקיד, המשימה של הורדת האבטלה ומשיכת השקעות לכלכלה הישראלית תמשיך לעמוד בראש מעניינינו על רקע המשבר המתמשך בעולם המערבי. יש בעיה של דיור שהצטברה במשך עשור. כמו שאמרתי שנוריד את האבטלה אבל הזהרתי שייקח שנה וחצי, כך אמרתי לפני שנה שנוריד את מחירי הדירות תוך שנה וחצי. נותרה חצי שנה ואני משוכנע שנראה הקלה במחירי הדירות וירידת מחירים לקראת סוף 2011 תחילת 2012".

במקביל, נפגש היום יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, עם נציגי מחאת הדיור ועם ראשי אגודות הסטודנטים. במהלך הפגישה אמר ריבלין, כי "יש הערכה רבה למאבקכם, ואני מבקש מכם להבין שהדמוקרטיה יקרה לכולנו באותה מידה. זה הבית של כולנו. אנו מאפשרים כל מחאה, אך לא במחיר שבירת הכלים של הדמוקרטיה. ליבון עניינים במשטר דמוקרטי מחייב דיון תוך שמיעת כל הצדדים, ולבסוף הכרעה שהכול כופים את ראשם בפניה. השבוע יתקיימו דיונים בחוקים הנוגעים לתכנון ובנייה, בוועדות הכנסת ובמליאת הכנסת, ואני מתכוון לאפשר לכם לקחת חלק בכך, אך תוך שמירת כללי ההתנהגות בכנסת".

ריבלין קיבל היום פנייה מצד שר הפנים, אלי ישי, שדרש לבטל את פגרת הקיץ הנוכחית של הכנסת בשל המחאות המתפשטות. לדברי ישי, מדינת ישראל חווה בימים אלה את אחד המשברים הגדולים בתולדותיה, המתבטא בעליית מחירי מוצרי הצריכה, במשבר הנדל"ן ובקריסת מערכת הרפואה הציבורית. "אלפי אזרחים יוצאים לרחובות ולנים במרכזי הערים, ורבים נותרים ללא מענה רפואי הולם. יש לגייס את הציבור באופן נרחב, ובתקווה, גם באופן מאוחד", אמר ישי.

ובינתיים, פעילי מחאת הדיור מוסיפים להחריף את צעדיהם. באישור המשטרה, חסמו הפעילים כבישים למשך כ-20 דקות בכל רחבי הארץ, החל מהשעה 14:00. בין היתר, חסמו המפגינים את צומת קפלן-אבן גבירול בתל אביב, כיכר פריז בירושלים, ציר מוריה בחיפה, צומת גולני בצפון, הצמתים מסמיה וקסטינה בדרום, כביש הכניסה הצפוני לבאר שבע, אזור הרחובות הרצל ורוטשילד בראשון לציון, צומת גן הוורדים בנס ציונה, הצומת הראשית בנהריה, וצומת הכפר הירוק ברמת השרון. בירושלים עוכבו לחקירה שמונה מפגינים.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully