וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומס חום כבד ברוב חלקי הארץ, חשש להפסקות חשמל

אריאל נוי

25.7.2011 / 8:45

מחר תחול אמנם ירידה בטמפרטורות אך עלייה בלחות תתרום לעומס החום שיישבר רק ביום רביעי. בחברת החשמל מבקשים מהתושבים להגביל את הצריכה ובמשרד הבריאות הזהירו: להימנע מפעילות פיזית

תשתדלו לא להתרחק מהמזגן: מזג האוויר היום (שני) יהיה שרבי ברוב אזורי הארץ. תורגש עלייה ניכרת בטמפרטורות והכבדה משמעותית בעומס החום. ייעשה חם מהרגיל עד שרבי, בעיקר בהרים ובפנים הארץ, ויורגש עומס חום כבד ברוב האזורים. מהשירות מהמטאורולוגי נמסר כי עקב מזג האוויר השרבי, נדרש הציבור להקפיד על כללי בטיחות אש.

המשנה למנכ"ל חברת החשמל, משה בכר, אמר כי חברת החשמל מבקשת להסיט ביקושים לשעות אחר הצהריים והערב, או להגביל השימוש בצהריים. הוא המליץ להימנע משימוש במכשירים "זוללי חשמל" כגון תנורים, דודי חשמל, מדיחים, וכן להשתדל לכוון את המזגן ל-25 מעלות.

גל חום ארה"ב. רויטרס
"להשתדל לכוון את המזגן ל-25 מעלות"/רויטרס

"יש לנו דיווחים שוטפים על הצפוי וכנראה לא נשבור את שיא הביקוש שנרשם בקיץ האחרון", אמר בכר. "אבל אנחנו נהיה ברזרבה יחסית נמוכה. נספק היום את הביקושים גם בשעת השיא. החשמל הסולארי שמיוצר על גגות וייצור החשמל הפרטי מסייעים לנו". הוא הוסיף עוד כי הוא מעריך ומקווה שלא יהיו היום הפסקות חשמל יזומות. "אנו מפעילים את כל צי המכונות שלנו, וצוות גדול של אנשים יעשה את המלאכה ונעבור את זה בשלום".

מחברת מטאו-טק נמסר כי עומס החום צפוי להיות כבד בכל אזורי הארץ, למעט צפון רמת הגולן שם הוא יהיה בינוני. במישור החוף, מקורו של העומס בשילוב של טמפרטורות גבוהות ושל אחוזי לחות גבוהים. לפי מטאו-טק, מחר צפוי אמנם ירידה בטמפרטורות, אך מאחר שתהיה עלייה בלחות עומס החום יורגש במידה דומה, ורק ביום רביעי תורגש הקלה. ביום חמישי תחול הקלה נוספת.

בעקבות עומס החום הצפוי, במשרד הבריאות ביקשו להעביר לציבור מספר המלצות להתמודדות עם מזג האוויר המהביל. במשרד מדגישים כי יש להימנע מחשיפה לא הכרחית לאקלים חם בעומס חום כבד, להימנע מביצוע מאמץ פיזי ופעילות ספורטיבית במהלך העומס, להקפיד על שתייה מספיקה בהתאם לפעילות, לא להשאיר ילדים ובעלי חיים במכונית סגורה בה טמפרטורת הסביבה יכולה להגיע לרמות קיצוניות, וכן להימנע מטיולים רגליים.

גם במד"א מתכוננים לגל השרב הצפוי השבוע וכבר תוגברו תחנות מד"א בחובשים ומתנדבים, בדגש על אזורים בהם צפויים לשהות מטיילים רבים או שבהם מצויה כמות אוכלוסייה גדולה במיוחד.

הטמרפרטורות החזויות להיום: ברמת הגולן 38 מעלות ביום, עד 25 מעלות בלילה, בחיפה 38 מעלות ביום ו-25 מעלות בלילה, בתל אביב 35 מעלות ביום ו-26 בלילה, בירושלים 36 מעלות ביום ו- 24 מעלות בלילה ובבאר שבע 40 מעלות ביום ו-24 מעלות בלילה, במצפה רמון 36 מעלות ביום ו-23מעלות בלילה, ואילו באילת 42 מעלות ביום, ו-30 מעלות בלילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully