וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחסל אותם כל עוד הם קטנים

צביקה פוגל

25.7.2011 / 7:03

המחאות השונות ברחבי הארץ מסיחות את הדעת מן הכוח העולה של חיזבאללה וחמאס. צביקה פוגל סבור כי אין עדיין מספיק אמצעים כדי להבטיח שקט שיאפשר להילחם בצדק לשיפור תנאי הרופאים

בזמן שבלבנון הולך ומתעצם כוחו של החיזבאללה, ובמקביל מתעצם לא פחות כוחו של החמאס ברצועת עזה, עסוקים אצלנו התקשורת והממשלה בהכנה לבחירות הבאות תוך העלאת הנושאים החברתיים על ראש סדר היום הציבורי והתעלמות מסוכנת מהתפתחות תחושת המסוגלות והנכונות של אויבנו לפתוח במערכה מלחמתית נוספת נגד ישראל.
המלחמה בברוני החלב ובכרישי הנדל"ן הסיטה את סדר היום הציבורי ויחד עם אופוריית ההישג של "כיפת ברזל" ומערכות נוספות שנמצאות בתהליך פיתוח או רכש, הביאה לכך שמעצבי דעת הקהל ובעקבותיהם מקבלי ההחלטות, שכחו כי אין עדיין מספיק אמצעים כדי להבטיח לנו שקט המאפשר להילחם בצדק לשיפור תנאיהם של רופאינו לעתיד.

החיזבאללה הצטייד על פי פרסומים גלויים בלמעלה מ–20 אלף רקטות לטווחים המכסים את רוב שטחה המאוכלס של מדינת ישראל וקיבל בנוסף מערכות להגנה אווירית. החמאס על פי אותם מקורות הצטייד במקביל בחצי מכמות זו. בהנחה שמערכות ההגנה של ישראל יצליחו למנוע ב-95% את ירי הרקטות עדיין צפויות ליפול בתוך מרכזי אוכלוסייה בישראל כ–1,500 רקטות.

המצב באזורנו מעולם לא היה כל כך נפיץ, ובהתחשב בכמויות הנשק ובכוח ההרג הקיים בידי גורמים חסרי אחריות הצוברים ביטחון מעצם התעצמותם, הסיבה לדאגה הולכת וגדלה. אי השקט של המנהיגות בסוריה הביאה אותה להעביר אלפי רקטות ארוכות טווח ומערכות הגנה אווירית לחיזבאללה שמבין היטב כי נפילתו של אסד עלולה לשים קץ להמשך התפתחותו. משירגיש אסד כי כוחות המהפכה הפנימיים גוברים, הוא עלול להשתמש בחיזבאללה כגורם שיסיט את תשומת הלב מהמתרחש בסוריה. התירוץ לפתיחה באש יימצא או בדמות עימות המתפתח בים על רקע קביעת גבולות טריטוריאליים או ביבשה על רקע הדרישה לקבלת רג'ר וחוות שבעא חזרה לגבולות לבנון או מכל סיבה אחרת שתתאים לחיזבאללה.

אסור לתלות תקוות במערכות להגנה מפני טילים

חוסר ההתקדמות במיסוד השלטון במצרים, מאפשר לחמאס ולארגוני טרור אחרים ברצועה להפעיל בסיני מעבדות ומחסני נשק, מחנות אימונים והכשרת מומחים כבתוך שלהם. הרצון של אבו מאזן להכריז על מדינה פלסטינית וחוסר יכולתו להשית אותה גם על רצועת עזה, ממסדת דה פקטו את מדינת חמאסטן שם. שני תהליכים אלה, יחד עם התגברות כוחם של ארגוני טרור המערערים על בלעדיותו של החמאס ברצועה, מאיצים בחמאס לנקוט צעדי נוכחות ומשילות כוחניים שבדרך קבע בעבר הופנו לעימות עם ישראל.

צה"ל, על פי הפרסומים, נערך בימים אלה לאירועים הצפויים לקרות בספטמבר במאפיינים של הפרות סדר. הממשלה, כך נדמה, נרדמה בשמירה ואינה נותנת דעתה להתפתחויות הצפויות ולהידרדרות האפשרית. הזיכרון השלטוני קצר הטווח לא הפנים כי ממש כמו בספטמבר 2000, אנחנו צפויים לאבד שליטה על האירועים ולהביא במחי חוסר ההבנה למטחי רקטות על מרכזי האוכלוסייה הצפופים ביותר במדינה.

אסור ואי אפשר לשים את כל יהבנו ותקוותינו על מערכות להגנה מפני רקטות ועל טונות של בטון שיגנו עלינו כשאלה יפלו במחוזותינו. כולנו, כך נדמה, עסוקים יותר בהערכות ל"משט המדוזות" הנע לעבר חופינו, במקום להחליט כי יש ונכון להקדים תרופה למכה ולהסיר את האיום עוד לפני שהצד השני הכין את נתוני הירייה לקני השיגור. פעמוני האזעקה מצלצלים, מישהו שם (בכיסאות הממשלה היקרים) מוכן להתעורר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully