וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים אישרו שלילת זכויות ממורשעים בפעילות טרור

פנחס וולף

24.7.2011 / 18:58

ועדת השרים אישרה את הצעת החוק הקוראת לשלול חלק מהקצבאות והגמלאות ממי שהורשע בפעילות טרור נגד ישראל. ח"כ דוד רותם: "להפסיק האבסורד בו טרוריסטים נהנים ממעמד שווה לקורבנות"

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק של יו"ר ועדת החוקה בכנסת, ח"כ דוד רותם, וח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו), לשלילת חלק מקצבאות הביטוח הלאומי והגמלאות השונות ממי שהורשע בפעילות טרור נגד מדינת ישראל. מההצעה עולה כי נוסף על כך יישללו זכויות אלה גם מבני משפחתו. על פי הצעת החוק, סמכות שלילת הקצבאות תהיה בידי שר הפנים, בכפוף למתן זכות למיועדים להיפגע להוכיח כי לא היו מעורבים בפעילות הטרור. בהצעה לא נכללת פגיעה בקצבאות הקשורות לילדים וקטינים.

בדברי ההסבר להצעה נכתב בין היתר כי ישנם מקרים רבים בהם אזרחים ישראלים בעלי תעודות זהות כחולות היו מעורבים בפיגועים ופעילות חבלנית כלפי אזרחי ותושבי המדינה. בשל אזרחותם, המעורבים במקרים אלה המשיכו לקבל סיוע כספי מידי הביטוח הלאומי.

"יש להפסיק את המצב האבסורדי בו פעילי טרור אשר סייעו לפיגועים וביצעו פעולות טרור נגד אזרחים ישראלים ובני משפחותיהם, ימשיכו ליהנות ממעמד שווה לאלה בהם פגעו, תוך שמדינת ישראל ממשיכה להעביר לחשבון הבנק שלהם כספים והטבות", אמר ח"כ רותם.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully