וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הדיור: סימני פילוג בין אנשי המאהל לסטודנטים

24.7.2011 / 20:03

בגרעין המחאה במאהל בת"א כועסים על יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי, שנפגש עם מנכ"ל משרד רה"מ: "הוא פוליטיקאי". שמולי: "בניגוד לאחרים שהתפזרו, נותרנו ממוקדים במאבק הדיור"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, אבי כהן, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')


סימני פילוג ראשונים במאהל מחאת הדיור בשדרות רוטשילד. כמה מחברי הגרעין שמוביל את המאבק הביעו כעס על הפגישה שהתקיימה הערב (ראשון) בין מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי לבין יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, איציק שמולי. מובילי מחאת הדיור מביעים חוסר שביעות רצון מכך ששמולי לא תיאם עימם את עמדתו ולא קיבל את הסכמתם לקראת הפגישה. לדבריהם, שמולי לא ביקש לייצג את עמדתם של מובילי המאבק בפגישה והוא מעוניין רק ב"שמולי הפוליטיקאי, שאינו שונה לצורך העניין מחברת הכנסת מירי רגב" (שהגיעה למאהל ונתקלה בתגובה עוינת מצד הפעילים).

עוד על מחאת הדיור
יוזמה חדשה במחאה על יוקר המחיה: שביתה כללית
מאבק הדיור: אלפים הפגינו בעצרת המחאה בת"א
כל הארץ אוהלים - צפו במוקדי מחאת הדיור
מחאת הדיור: 6 מפגינים הורחקו ממאהל המחאה
סטודנטים התפרצו לוועדת הכספים ומחו נגד חוק הדיור

הפגנה בתל אביב נגד מחירי הדיור. אורי לנץ
ההפגנה על מחירי הדיור בתל אביב/אורי לנץ

במאהל אומרים כי שמולי ייתן את הסכמתו לחוק הווד"לים, אם יכלול סעיף שיעסוק בדיור בר השגה לסטודנטים. על פי החוק, כ-50 אלף יחידות דיור יפעלו כוועדות משנה של ועדות התכנון המחוזיות, ולא ימתינו עם עוד מאות תוכניות אחרות של בנייה למסחר ולתשתיות - מה שייצור, לדברי נתניהו, "כביש עוקף בירוקרטיה".

"אמנם הסטודנטים הם חלק מהבעיה, אבל בוודאי לא הבעיה כולה ולכן מדובר בניסיון לגרוף הון פוליטי. זה פתרון צר מאוד לבעיה - על גבו של גרעין המחאה המקורי", אמרו במאהל. גורמים בשמאל הלאומי הצטרפו למחאה וכינו את שמולי 'פוליטיקאי אינטרסנט'.

המתיחות בין הסטודנטים למובילי המחאה הגיעה לשיאה בהפגנה אתמול, כאשר דפני ליף מארגנת המחאה, עמדה כל כך שנציגות רשמית מטעם הסטודנטים לא תנאם בהפגנה. המארגנים ביקשו לתת לגורמים שאינם רשמיים להתבטא, בדגש על נשים. גורמים בהתאחדות אמרו בתגובה כי "הקול השפוי היחיד בשרשרת המאהלים הוא קול הסטודנטים, שמחפשים פתרונות פרקטיים ולא קוראים לאנרכיה כוללת בחברה הישראלית".

שמולי עצמו אמר בתום הפגישה: "אנו ממשיכים להחריף את המחאה בכל הכוח כל עוד לא יהיה דיור בר השגה. היום שברנו כוסות בוועדת הכספים, מחר נעלה על בכנסת ובהמשך השבוע תהיינה מחאות בירושלים, באר שבע ומקומות נוספים. מטרת הפגישה היום הייתה להסיר את ההצבעה על חוק הווד"לים ממחר, כדי לאפשר קידום חקיקה של דיור בר השגה ואני שמח שהצלחנו בכך. בניגוד לאחרים שמתפזרים לכיוונים אחרים אנחנו נותרים ממוקדים במאבק הדיור ונחושים להביא בו שינוי".

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הפגנת הדיור בכיכר הבימה. נמרוד סונדרס
מאהל המחאה בשדרות רוטשילד/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully