וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל השקעות פרטי הציע שייצג בעלי אג"ח בהסדר טאו

שלי אפלברג

24.7.2011 / 9:07

התשובה לפישמן: מנהל השקעות פרטי, איתי אנצ'ל, הציע את מועמדתון לניהול המו"מ להסדר החוב מול אילן בן דוב. לטענתו, הוא מבקש להוביל מאבק אשר יחזיר בסופו של יום לבעלי החוב את כספם

בשעה שאליעזר פישמן, המחזיק כ-20 מיליון שקל באג"ח השונות בטאו תשואות, מנסה להריץ את יורם טורבוביץ' שרק באחרונה ירד מכס יו"ר דלק אנרגיה, הציג איתי אנצ'ל את מועמדותו לניהול המשא ומתן להסדר חוב מול אילן בן דב. לחילופין, הוא מבקש את פירוקה של החברה תחת חקירת התנהלותה והתנהלות בעל השליטה בה בשנים האחרונות.

אנצ'ל, מנהל השקעות עצמאי דרך הראל טריידינג היה פעיל בהסדר החוב באפריקה, כשותף למאבק של אג"ח ט' . לטענתו, מינויו של טורבוביץ' עלול לפגוע בבעלי אג"ח הפרטיים: "לא בטוח למי נתונה הנאמנות שלו, ואני מניח כי יש לו הרבה מניות של דלק נדל"ן אשר תושפע באופן ישיר מתוצאות ההסדר בטאו. אם טורוביץ יוביל את ההסדר אז הסדר החוב יהיה מרוכך."

לטענת אנצ'ל, הוא משקיע פרטי אשר אינו חייב כלום לבעל השליטה ו"לא מצפה ממנו או מטייקונים אחרים לשום תפקיד אסטרטגי בשוק בעתיד" והוא מבקש להוביל מאבק אשר בסופו של יום יחזיר לבעלי החוב את כספם. כמו כן, הוא גורס כי הנציגים המוסדיים אשר אמורים לנהל את המשא ומתן "יפחדו על כיסא עתידי באחת החברות בשוק של אותם טייקונים".

תוכנית פעולה בארבעה שלבים

"בעלי החוב בטאו צריכים משהו שינהל את ההסדר עם יכולת חשיבה מחוץ לקופסא ומציאת פתרונות יצירתיים", הבהיר אנצ'ל שאף הציג תוכנית הפעולה הכוללת ארבעה חלקים:

1. דרישה להפקדת כל סכום הערבות האישית של בן דב , כולל שווי אופציות הפוט, אצל נאמני האג"ח.

2. פנייה לכל הגורמים שירוויחו מהגעה להסדר לעומת פירוק ,שיתרמו את חלקם להסדר. לטענתו, אם טאו תמשיך לפעול באמצעות ההסדר העובדים הבכירים לא יפגעו ולא יפוטרו למרות שבמציאות אם החברה היתה מפורקת היה קשה להם למצוא עבודה בשוק לאחר ששפרו 400 מיליון שקל ב-5 שנים. כמו כן, הוא גורס כי ספקים כגון בנק לאומי גם חייבים להיות חלק מההסדר בשביל שלא תהיה כאן העדפת נושים.

3. דרישה נוספת הינה שבעלי אג"ח יקבלו מזומן ואג"ח חליפי בהסדר, ולא מניות של טאו או חברה אחרת. קבלת התמורה שתדרש על ידיו אמורה להיות שוות ערך לגובה החוב על פי הערכת שווי של מעריך בלתי תלוי. "הערכת השווי מטעם אותה הגיש בן דב עד כה היא על מניות של סאני אשר מחירה בבורסה מנופח ולא בטוח כי בעוד כמה שנים לא תגיע בעצמה להסדר חוב".

4. כמו כן, דורש אנצ'ל כי בן דב יתן ערבות אישית על ביצוע ההסדר במידה שיכלול תשלומים עתידים. "אנו יודעים כי הנכסים האישיים שלו גבוהים מהחוב של טאו לכן ראוי כי ייתן ערבות אישית במידה והוא אכן רוצה הסדר ולא פירוק".

בשעה 11:30 יסתיים מועד הגשת המועמדויות לנציגות בעלי אגרות החוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully