וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב על המסך: אל-קאעדה משיק סרט מצויר לילדים

ניר יהב

21.7.2011 / 11:55

הסרט המיועד לילדים ייקרא "אל-קאעדה בחצי-האי ערב" והוא צפוי לכלול סצנות בהן נערים לבושים במדי קרב משתתפים במעשי רצח ובתכנון פיגועים. ההורים מודאגים: "זה יפחיד את הילדים"

הצלחת סדרות האנימציה בערוץ הטלוויזיה של חמאס גרמו ככל הנראה להשראה בקרב ארגון אל-קאעדה שמנסה את מזלו בתחום. על פי דיווח באתר חדשות ערבי המזוהה עם אל-קאעדה, הארגון עובד בימים אלו על סרט מצויר שמטרתו לעודד ילדים ללכת בדרך הג'יהאד והאיסלם ולגייס אותם לשורות הארגון. הסרט, שנמצא בשלבי ההכנה הסופיים, ייקרא בפשטות "אל-קאעדה בחצי-האי ערב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך כרזת הפרסומת לקידום הסרט/מערכת וואלה!, צילום מסך

יוצרי הסרט, אנשי פלג של אל-קאעדה הקשורים לפעילי הארגון בתימן, סיפרו כי הסרט "יסביר לצופים הצעירים מי אכזב את דת האיסלם ואת הנביא מוחמד, וכיצד מנהיגי מדינות ערב משמשים סוכנים ובובות של המערב". בין היתר, צפוי הסרט המצויר לכלול סצינות שמציגות נערים צעירים הלבושים במדי קרב ומשתתפים בפשיטות חמושות, מעשי רצח ותכנון פיגועים כ"דוגמאות חיות של פעולות הירואיות של לוחמי הארגון", כלשון יוצריו.

"הסרט הזה הוא מאמץ דתי לחנך את בנינו כיצד לחיות חיי כבוד בצל ההלכה האיסלמית, ה-'שריעה'", אמרו יוצריו. "הסרט יהווה אלטרנטיבה לרעל שמנסים ערוצי הטלוויזיה האחרים להפיץ לילדים ולבני הנוער". על פי הדיווחים, בסרט לא יוצגו תמונותיהם של המנהיג לשעבר אוסמה בן לאדן, שחוסל לפני מספר חודשים בפקיסטן, ושל המנהיג הנוכחי איימן א-זוואהירי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כלי הגיוס הזה עלול לחזור ולהכות באל-קאעדה כמו בומרנג כי ההורים עלולים לראות בסרט כניסיון להרוס את המשפחות שלהם". מתוך כרזת הפרסומת לקידום הסרט/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסרט אמנם צפוי לעורר התלהבות בקרב בני הנוער, אולם הורים רבים שצפו בתמונות מהסרט שפורסמו באתרים שונים הביעו דאגה. לטענתם, תמונות של לוחמים נושאי-נשק שמבצעים פעולות ג'יהאד "עלולות להפחיד ילדים קטנים". נומאן בנוטמן, חוקר בריטי שחוקר את ארגון אל-קאעדה, אמר לכלי תקשורת בממלכה, כי "כלי הגיוס הזה עלול לחזור ולהכות באל-קאעדה כמו בומרנג כי ההורים עלולים לראות בסרט כניסיון להרוס את המשפחות שלהם".

כזכור, ארגון אל-קאעדה לא היה ארגון הטרור הראשון שהציג סרטי אנימציה כדי למשוך אליו ילדים ובני נוער. בשנת 2007 שודרה תכנית טלוויזיה בערוץ של חמאס בשם "חלוצי המחר". הכוכב הראשי שלה היה עכבר בשם "פרפור", הדומה למיקי מאוס, אשר הציג לילדים את היתרונות באיסלם וב'התנגדות'. הוא הביע את איבתו לישראל וליהודים ובפרק האחרון הוא הוכה למוות על ידי ישראלי כשניסה לקנות את אדמותיו ובכך הפך ל"שהיד". בעונה לאחר מכן החליף אותו ארנב שנהרג במתקפה ישראלית על עזה.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully