וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדרת אילוף: יש כלבים שלא רוצים לצאת מהבית

יניב אסם

20.7.2011 / 13:35

הלברדור חמוד, אבל נושך אתכם לפעמים? המעורב לא רוצה לצאת מהבית? הקאריין טרייר רודף אחרי חתולים בכל טיול? יניב אסם, מאלף הבית של וואלה! בעלי חיים מסביר לכם מה עושים

כלב לברדור נושך יד אדם. ShutterStock
כלב לברדור נושך יד אדם/ShutterStock

יש לי לברדור בן 9 חודשים, שרוב הזמן מתנהג למופת, אבל, לעתים, כשהוא רוצה לשחק הוא נושך אותנו וכל הכעס או ההתעלמות ממנו לא עוזרים. האם זה יעבור עם הגיל? ואם לא – מה עושים?

לברדור הוא כלב חביב אשר בעודו צעיר יעדיף לבלות את רוב זמנו במשחק. אילוף נכון יקל עליו את התקשורת עם בעליו ויאפשר לו להבין טוב יותר את מה שמצפים ממנו.
החזקת חפצים בין השינים כמו גם החלפת נשיכות עם גור אחר הן עבור הכלב משחק משעשע ותפיסת ידו של בעליו היא מבחינתו "אותו דבר".

אילוף שיכלול מתן הוראות והקפדה על ציות מיידי להוראות אלה, יביאו ליתר משמעת של הכלב ובעקבות זאת נטייתו לנשוך כל מה שבסביבתו תלך ותדעך. זוהי התנהגות "כלבית" מוכרת וניתן להניח ולקוות כי גם כלבכם יתנהג בהתאם.

כלב יושב על כיסא מול צלחת אוכל. ShutterStock
אין להוציא הכלב לשוטטות וריצה רק לצורך הוצאת אנרגיה. נכונותו לשהות בחדרו היא יתרון ולא חיסרון/ShutterStock

יש לנו גור מעורב בן 4 חודשים שעבר אילוף בסיסי. היינו רוצים להוציאו לגינה לפעמים כדי שיוציא שם אנרגיה ויהיה רגוע בבית. אבל כרגע המקום היחיד שבו הוא מוכן לשבת בשקט הוא החדרון הקטן שלו בבית ושם הוא גם מאושר. מה לעשות? איך מרגילים אותו לשבת בחוץ?

נכונותו של גור כלבים לשהות בחדר קטן, שהוא חדרו, הינה יתרון ולא חיסרון. אפשר להניח לכלב לשוטט חופשי בדירה או להתמקם באחת הפינות – רק כאשר המשפחה בבית ובמצב ערנות, כלומר, יכולה להעניק לכלב תשומת לב ולהשגיח עליו.

כאשר המשפחה יוצא מן הבית או בשעות השינה בלילה, טוב לו לכלב שהוא, אכן יימצא בחדר סגור אותו הוא מכיר ובו הוא אוהב להיות.

הוצאת הכלב החוצה לשוטטות ולריצה ללא השגחה רק על מנת שיוציא אנרגיה אינה דרך נכונה. אפשר לצאת עם הכלב לטיול (רצוי מאוד) או לעשיית צרכים. אך ככלל, אם אין זה כלב שמירה קשור מחוץ לבית, מן הראוי להחזיקו חופשי בבית – בהסתייגות הנזכרת לעיל – רק כל עוד המשפחה נמצאת.

כל זה נכון, כמובן, כשמדובר בגור, שגם יש להרגילו לא לעשות את צרכיו בתוך הבית. כאשר הגור יגדל ויהפוך לכלב בוגר הוא יוכל להישאר בבית גם לבד ללא כל חשש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
כלב לבן וגור חתול. Lilia Beck, ShutterStock
יש כלבים שדווקא אוהבים חתולים/ShutterStock, Lilia Beck

יש לי כלב מסוג קאיירן טרייר ובכל פעם בעת טיול, כשהוא נתקל בחתול הוא מנסה לתקוף אותו. בנוסף, היו מספר מקרים בהם הכלב היה משוחרר והוא רדף אחרי חתולים. מה לעשות?

היריבות ולעתים אפילו העויינות בין כלבים לחתולים ידועות ואין בהן כל חדש. בדרך כלל הכלב הוא הרודף והחתול הוא הנמלט, אך יש גם מצבים יותר מורכבים. רדיפה אחר חתולים מאוד שכיחה אצל כלבי צייד או גם טריירים.

הנטייה לרדוף אחרי חתולים מתפתחת אצל הכלב בגיל צעיר ובעיקר אצל כלבים החיים בסביבת חתולים ומרגישים צורך להרחיק אותם מ"הטריטוריה" שלהם.

איתרע מזלו של הכלב, והחתול הניצב מולו אינו נוטה להימלט אלא מקמר את גבו ומוכן, כביכול, להתקפת נגד. התוצאה - "שיעור מאלף" עבור הכלב וייתכן שלהבא הוא יימנע מלרדוף אחרי חתול זה או אחר. "זכה" הכלב וכל חתול שהוא מתקרב אליו נמלט – יתחזק בו רצון הרדיפה.

כאשר אנחנו יוצאים עם הכלב לטייל – בין אם הוא קשור ברצועה ובין אם למד כבר לפסוע במנוחה לידנו – עלינו למנוע בעדו מלרוץ אחרי כל חתול מזדמן.

את זאת ניתן לעשות או בפקודה או באמצעות משיכת הרצועה אם, כאמור, הכלב פוסע לצדנו כשהוא קשור.

יש אפשרות לנסות ולחולל שינוי התנהגותי אצל הכלב בכל הקשור ביחסו לחתולים, על ידי אילוף הכלב בסביבה בה יש חתולים, ואז לנסות ולעניין אותו בדברים אחרים, אך באותו זמן למנוע ממנו בתקיפות את יכולת הרדיפה.

ייתכן שלצורך אילוף מסוג זה רצוי להסתייע באיש מקצוע, שיש לו הכלים והניסיון להתמודד עם בעיה, שהיא ביסודה חלק מטבע הכלב, אך מחייבת טיפול וריסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully