וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה הדיור מתפשטת: גם המגזר החרדי מצטרף

מחאת הדיור לא פוסחת על אף פלח באוכלוסייה - וגם האברכים בעיר החרדית אלעד צפויים להקים מתחם אוהלים. "זו לא הבעיה רק של תל אביב והחילוניים"

ג'יליס

(צילום: שלומי גבאי, ג'יליס. עריכה: טל רזניק)

מחאת האוהלים ממשיכה לתפוס תאוצה: קבוצה של אברכים מהעיר החרדית אלעד החליטה היום (שלישי) להצטרף למאבק המתרחב נגד מחירי הדיור. בכוונת האברכים לקיים מחר אחר הצהריים משמרת מחאה בכניסה לעיר, הכוללת הצבת מאהל מרכזי ואוהלים נוספים. לדברי אחד המארגנים, "הגיע הזמן שישי, אטיאס והממשלה יתעוררו ויבינו שזו לא הבעיה של תל אביב ושל החילונים, זו בעיה של כל החברה הישראלית".

מחאת הדיור - כותרות אחרונות:
פירות המחאה: חוק הדיור הלאומי יכלול דירות להשכרה
המחאה מתפשטת: אוהלים גם בירושלים ובצפון
המאהל שלי: הכירו את פעילי המחאה
פעילי מחאת הדיור ניסו לגרש את הפולטיקאים

מודעות על המחאה הצפויה מחר שכותרתן "עד מתי נמשיך לשלם?", הופצו היום ברחבי העיר החרדית. המודעות פותחות בשאלה "תושב! שילמת שכירות כבר החודש? מאיפה תגרד כסף לחודש הבא?".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המודעה שהופצה ברחבי היישוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

המודעות פונות לתושבי העיר, וקוראות להם להפסיק לשתוק - "בני תורה יקרים, עד מתי נשב ונסבול את העוול הנורא של השכירות המטפסת, נמאס מהבטחות נבובות בלי שום פתרון אמיתי של שווק דירות בדרך מהיום למחר. לא נשתוק יותר!".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

ילדה במשפחה מרובת ילדים בעיר נאלצה לעסוק בזנות

אברהם, אברך חרדי בעיר השותף לארגון המחאה הצפויה, סיפר לוואלה! חדשות כי מחיר השכירות לדירת ארבעה חדרים עומד כיום על 4,000 שקלים. עוד סיפר אברהם כי מחירי הדיור הגבוהים פוגעים הן במשפחות הצעירות אשר נאלצות להתגורר במקלטים ובדירות של חדר אחד, והן במשפחות ברוכות ילדים אשר רוב הכנסתן מנוצלת לכיסוי מחירי הדיור.

לדבריו, הקש ששבר את גב הגמל והוביל למחאה הנוכחית הוא מקרה שאירע, ובו אחת מבנות משפחה מרובת ילדים ירדה לעסוק בזנות בכדי לעזור להוריה לממן את משפחתה. לדבריו, במחאה מחר ישתתפו גם רבנים ואישי ציבור, והיא תלווה בתקיעה בשופרות.

מחאת הדיור בקרית שמונה, יולי 2011. ג'יליס
מחאת הדיור הגיעה גם לצפון. מתחם האוהלים בקריית שמונה/ג'יליס

המחאה מתרחבת גם לירושלים ולצפון

בתוך כך, אגודת הסטודנטים של מכללת תל חי, הסמוכה לקיבוץ כפר גלעדי שבאצבע הגליל, סיימה הערב את הקמתם של כ-30 אוהלי מחאה בכיכר צה"ל בקריית שמונה, בהשתתפות 100 סטודנטים. "מצפים לעוד עשרות אנשים שיבואו ויתמכו במאבק הצפוני", אמרו באגודת הסטודנטים.

וגם בבירה: מאהל המחאה של האוניברסיטה העברית הוקם הערב (שלישי) בכיכר צה"ל בירושלים, בסוף רחוב יפו סמוך לממילא, בהשתתפותם של כ-100 סטודנטים ופעילים. העירייה ניסתה לפנות את 20 האוהלים שהוקמו במחאה על מחירי הדיור, אך הסטודנטים גילו התנגדות.

ובתל אביב: המחאה נמשכת גם היום

זכיכה, סטודנט במכללת מת"י להנדסה בן 35 מבאר שבע, ישן במאהל המחאה בתל אביב מיום שבת. הוא עבר מבאר שבע לפני ארבעה חודשים ומאז מתגורר בסלון של חבריו, לאחר שחיפושים אחר דירה להשכרה העלו חרס. "המאבק הוא לא רק נגד מחירי הדיור, אלא נגד יוקר המחייה בישראל. אני עובד כל יום מהבוקר עד הערב כדי להתפרנס בכבוד ומעולם לא הועסקתי בעבודה שמשלמת יותר משכר מינימום. עברתי לתל אביב במטרה למצוא עבודה טובה, אבל היא לא תספיק לכיסוי שכר הדירה", סיפר.

רגב קונטס, ממארגני המחאה, סיפר כי "יש לנו אוהלים בהוד השרון וכפר סבא, וביום חמישי נקים מאהל ברעננה". הוא הזהיר מפני "ספין" תקשורתי של הממשלה ואמר: "בקרוב בוודאי נשמע שוב על הפצצה האירנית, על המשט המתקרב. ביחס לספין, עוד ועוד אוהלים מוקמים ואנשים מצטרפים למחאה, צאו מהבית ואל תקנו את הסיפור על הפצצה האירנית, הפצצה נמצאת כאן – בשדרות 'לו הייתי רוטשילד'".

חבר הכנסת מאיר שטרית (קדימה), שר השיכון לשעבר, ביקש לנאום בפני המשתתפים, אך נאומו נקטע פעמים רבות עד שפינה את בימת הנואמים. עד אז, הזכיר שטרית את חוק דירות להשכרה שיזם במהלך כהונתו כשר השיכון, חוק המחייב את קבלני הדירות להקצות 70% מכל בניין שנבנה לדירות להשכרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully