וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול-סטריט: המסחר נסגר בשפל של שלושה שבועות

נמרוד הלפרן

18.7.2011 / 23:37

צ'ק-פוינט קפצה ב-8%, לינקדאין איבדה 7% עקב הורדת המלצה; שווי ניוז קורפ נחתך ב-8 מיליארד דולר תוך שבועיים

בורסות וול סטריט, אשר השלימו בשבוע שעבר הירידה השבועית החדה ביותר זה חמישה שבועות, פתחו את שבוע המסחר במגמה שלילית. הירידות נרשמו על רקע המשך המגעים הפוליטיים העקרים להשגת הסכם להעלאת תקרת החוב של הממשל האמריקאי, ועקב חששות כי מבחני העמידות שנערכו לבנקים באירופה, ושתוצאותיהם פורסמו ביום שישי, לא היו מחמירים דיה כדי להבטיח את יציבות הבנקים במקרה של החרפה נוספת במשבר החוב ביבשת.

מדד דאו ג'ונס, , אשר השלים בשבוע שעבר ירידה שבועית שמינית ב-11 השבועות האחרונים, נסוג ב-0.7%; מדד S&P 500, אשר רשם בשבוע שעבר את הירידה השבועית החדה ביותר זה חמישה שבועות, איבד 0.8% ונסגר ברמתו הנמוכה ביותר זה קרוב לשלושה שבועות; מדד נאסד"ק ירד ב-0.9%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר ביציבות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים נותרה ללא שינוי ברמה של 2.91%.

בה בעת, נמשכת ההתגוששות הפוליטית בין נשיא ארה"ב, ברק אובמה, לבין הקונגרס האמריקאי בנושא העלאת תקרת החוב. "אם הקונגרס לא יצביע על העלאת תקרת החוב הלאומי העומדת על 14.3 טריליון דולר השבוע או גג בשבוע הבא, עלול להיפגע דירוג האשראי של ארה"ב. גם אם לכולם ברור שארה"ב תחזיר את החוב שלה הבעיה היא שגופי השקעה רבים בעולם שעל פי התשקיפים מחויבים למשל להחזיק רק ני"ע בדירוג AAA, ייאלצו למכור את איגרות החוב האמריקאיות ויביאו לזינוק תשואות ולקריסת מוסדות פיננסים שלא יוכלו להחזיק באג"ח הללו כבטחונות", אומר אמיר כהנוביץ, כלכלן המקרו הראשי של כלל פיננסים.

עם זאת, מוסיף כהנוביץ, יהיו מספיק קונים בשוק לכל אג"ח אמריקאית שתסחר במחיר נמוך ממחירה הכלכלי. "כל כך הרבה סוחרים שמו הוראות קנייה שברגע האמת, גם אם הדירוג אכן יורד, לא תראו להערכתנו עליית תשואות משמעותית", אמר.

העיסוק במשבר החובות של אירופה נמצא עדיין במרכז תשומת הלב. לדברי כהנוביץ, למרות פרסום תוצאות מבחני הלחץ ביום שישי שהראו כי מתוך 91 בנקים שנבחנו רק 8 קטנים מהם בסכנה והסכום שידרשו לגייס עומד רק על 2.5 מיליארד יורו, מה שהפחית מהחשש למשבר מערכתי ביבשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully