וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת"א לקריית שמונה: אוהלים במחאה על מחירי הדיור

קובי דוד

19.7.2011 / 0:02

סטודנטים ממכללת תל חי ותושבים בקריית שמונה יקימו מחר למעלה ממאה אוהלים בכיכר המרכזית בעיר נגד מחירי השכירות. גם ראש העירייה תומך: "אין היצע של דירות בעיר והמחירים ממריאים"

וכעת גם בצפון: מחאת הדיור שתחל בערב (שלישי) בכיכר המרכזית בקריית שמונה, כיכר צה"ל, שואפת לסחוף אחריה סטודנטים ותושבים מכל אזור הצפון. הגרעין המרכזי מורכב מקובצת סטודנטים ממכללת תל חי, הסמוכה לקיבוץ כפר גלעדי שבאצבע הגליל, וכן מתושבי קריית שמונה. כבר בשעות הבוקר המוקדמות יוצבו למעלה ממאה אוהלים לרווחת הציבור שצפוי להגיע למקום. בתוך האוהלים ייבנו חדרי אוכל ומטבחים מאולתרים, שבסמוך אליהם יוצבו גם שירותים כימיים.

עוד על מחאת האוהלים ברחבי הארץ:
נתניהו: ”נפתור מצוקת הדיור, מכינים כמה הפתעות”
מחאת האוהלים: הפעילים מנסים לגרש את הפוליטיקאים
מחאת הדיור בת”א: ”ממתינים לתשובות מנתניהו”

במהלך ימי המחאה יופיעו אמנים מקומיים מהעיר ובניסיון לעורר את המפגינים, יוקרנו סרטים שיעסקו במהפכות. בכל ערב יתאספו מארגני המחאה לאסיפה עממית על מנת לבחון את המשך דרכם במאבק - עד למתן פתרון שיתקבל מצד ממשלת ישראל. "המחאה הזאת היא לא עוד טרנד שחולף, אלא צעקה אמיתית שבאה מהמקום הכי עמוק שיש", סיפר יו"ר אגודת הסטודנטים בתל חי, אביעד רוזנפלד. "הדור הצעיר לא מסוגל להתקיים ולחיות במצב הנוכחי. אנחנו דורשים טיפול בהול במצוקת הדיור, בדגש על ציבור סטודנטים שרוצים להתגורר בפריפריה. אנחנו נשאר ברחוב עד שנקבל פתרון ראוי".

ראש עיריית קריית שמונה, הרב ניסים מלכה, מצדד ברצון הסטודנטים. "בקריית שמונה אין היצע של דירות והמחירים ממריאים לשמיים. אני מברך על הצעד הזה, ומקווה שכל מי שצריך להתעורר יגיע בזמן ויעזור לנו. צריך לפעול למען בנייה חדשה בעיר שתאפשר לדור הצעיר לבנות את ביתם בעיר הולדתם".

בינתיים, יושבי האוהלים הוותיקים יותר כבר עוברים לשלב הבא: מארגני מחאת הנדל"ן מול כיכר הבימה בתל אביב, ספרו אתמול לפחות 115 אוהלים בשדרות רוטשילד. המארגנים עצמם מודים כי לא צפו את ההצלחה, וכעת הם ניצבים ללא אסטרטגיה מגובשת. עקב כך, ניסחו חברי הקבוצה אסטרטגיה להמשך הדרך. "המאבק רץ מהר מדי", אמר אחד מחברי הקבוצה בעודו מנסה לאתר את נקודות החולשה והחוזק של הארגון המאולתר. "זה תפס אותנו קצת לא מוכנים. פתאום באו חברי הכנסת וכל התקשורת, כאשר אנחנו עדיין לא יודעים בדיוק מהי האסטרטגיה הנכונה, ולאן נכון יותר לכוון את האנרגיה של המאבק".

(עדכון ראשון: 22:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully