וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישיבה הרחיקה תלמידים כי למדו לתואר ראשון

מוטי לוי

18.7.2011 / 21:42

ישיבת "עטרת ישראל" בירושלים הרחיקה עשרה מתלמידיה, כי העזו ללמוד במוסדות אקדמיים בשעות הערב. "הישיבה מיועדת לבחורים המקדישים את חייהם ללימוד תורה"

ישיבת 'עטרת ישראל' בירושלים הרחיקה בימים האחרונים כעשרה מתלמידיה לאחר שהנהלת הישיבה גילתה כי בשעות הערב הם למדו במוסדות אקדמיים לימודי תואר ראשון. כך נודע היום (שני) לוואלה! חדשות. הישיבה, שנחשבת לאחת מהישיבות החרדיות הבכירות בירושלים, הודיעה בימים האחרונים כי תרחיק מהלימודים את כל מי שייתפס כשהוא לומד לתואר במקביל ללימודיו בה.

לימודי תארים אקדמיים הפכו בשנים האחרונות לנפוצים ביותר בקרב הישיבות החרדיות. לצורך כך נפתחו מספר מכללות המציעות לתלמידיהן לימודים באווירה חרדית, בהפרדה מלאה בין גברים לנשים ובשעות הערב. מכללות אלה מושכות אליהן מדי שנה מאות בחורי ישיבה, הממשיכים מחד את לימודיהם התורניים ומאידך בונים את עתידם הכלכלי.

עד היום התייחסו הישיבות לתופעה בסלחנות, ונמנעו מלהעיר לתלמידים המדוברים. גורמים המעורים בנושא הסבירו לוואלה! חדשות כי הרחקת התלמידים בישיבת 'עטרת ישראל' מהווה צעד תקדימי שבכוחו להוביל לתגובת שרשרת, שתגרום לבסוף להדרת רגליהם של בני ישיבה ממוסדות אקדמיים ובדרך גם לפגיעה קשה באקדמיות החרדיות.

מהנהלת הישיבה נמסר בתגובה כי "ישיבת 'עטרת ישראל' מיועדת לבחורים המקדישים את חייהם ללימוד תורה. הנהלת הישיבה אינה יכולה לאפשר לבחורים - המעוניינים ללמוד לימודי מקצוע בזמן לימודם בישיבה - להמשיך ולשהות בין כתליה. בחורים המעוניינים לשלב לימודי מקצוע לצד לימודים תורניים, יכולים למצוא מסגרות הפועלות במתכונת זו בעיקר בארה"ב".

לפניות לכתב: moti.levi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully