וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום יוכרע אם צה"ל יפצה קצין שהואשם באונס וזוכה

אלי בוחבוט, קצין מילואים בדרגת סגן-אלוף, תבע את צה"ל לאחר שהואשם באונס קצינה - וזוכה. היום יוכרע האם הוא זכאי לפיצויים. ההכרעה עשויה לסלול את הדרך גם לתביעה אזרחית

אלי בוחבוט, סגן-אלוף במילואים בן 50 ממפקדת קצין תחזוקה ראשי, הגיש לבית הדין הצבאי המיוחד תביעת פיצויים לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בגין באונס, שלטענתו לא התרחש. היום (שני) הוא צפוי לקבל את תשובת בית הדין. ההערכה היא שאם יקבע צה"ל לפצותו, ההחלטה תסלול את הדרך לתביעה אזרחית נגד הקצינה שהתלוננה נגדו.

תחילת הפרשה בסוף שנת 2002. קצינה בדרגת רס"ן הגישה תלונה במשטרה הצבאית נגד מפקדה, קצין בדרגת סא"ל, נשוי ואב לילדים. לדבריה, בוחבוט אנס אותה במשרדו, וגם ביצע בה מעשה מגונה בדירתה לאחר שהסיע אותה לביתה. בהתאם לתלונה במשטרה הצבאית נפתחה חקירה במהלכה נשלחה הקצינה לבדיקה בפוליגרף, אך נמצא שהיא אינה דוברת אמת.

בוחבוט טען כי בסוף שנת 2001, במהלך פגישת עבודה שקיים עם פקודתו, התיישבה הקצינה מיוזמתה על ברכיו לכמה שניות ספורות. מספר חודשים לאחר מכן במהלך, בתחילת 2002, הסיע הקצין את הקצינה לביתה בסיום יום העבודה, ונכנס לביתה - בהזמנתה. הוא שהה בדירה כמה דקות, במהלכן התגפפו השניים, ביוזמתה. כעבור מספר חודשים הגיעה הקצינה למשרדו של בוחבוט, והתיישבה שוב על ברכיו. השניים התחככו זה בזו כשהם לבושים ולאחר מכן המשיכו בעבודתם. הקצין החליט להפסיק את הקשר הקרוב עם הקצינה, להחזירו למישור יחסי העבודה ולצמצם את הפגישות עמה, ואף נמנע מלקיים איתה פגישות אחרי השעה 17:00.

הגשת התלונה המועדה - "היסטוריה"

בעקבות תלונת הקצינה, הושעה בוחבוט מתפקידו, אך לבסוף הוחלט בפרקליטות הצבאית שלא להגיש נגדו כתב אישום. לאחר כמה חודשים, הציגה הקצינה זוג מכנסיים כראייה חדשה לחוקרי המשטרה הצבאית, וטענה כי לבשה אותם בעת האונס, כשהציגה כתם זרע של הקצין. בנוסף, צירפה הקצינה חוות דעת של מומחית מטעמה לביסוס טענותיה. על בסיס חוות דעת זו, הוגש בשנת 2003 כתב אישום נגד בוחבוט, שייחס לו עבירות של אונס וביצוע מעשה מגונה. הוא השתחרר משירות צבאי וההליך המשפטי נמשך, עד שב-2006, זיכה אותו בית הדין הצבאי המיוחד מכל האישומים נגדו ומתח ביקורת חריפה ביותר על הקצינה.

הרכב השופטים כתב על הקצין בהחלטה כי "עדות המתלוננת בעייתית, מעוררת תמיהות, סתירות וקושי, כמעט על כל צעד ושעל". בנוגע לטענותיה כאילו הקצין נהג להתעלל בה במהלך עבודתה תחתיו, כתב בית הדין הצבאי המיוחד: "כל גרסתה בעניין זה הינה, במקרה הטוב, פרשנות מעוותת ומגמתית של המציאות, במקרה הרע מדובר בשקר של ממש".

הפרקליטות הצבאית לא הרימה ידיים, ומכתב התביעה של בוחבוט, שמיוצג על ידי עו"ד דרור ארד-אילון ועו"ד יובל נחמני, עולה כי היא הגישה ערעור לבית הדין הצבאי לערעורים, אך לבסוף חזרה בה. גורם בכיר ממערכת המשפט הצבאית, הסביר בשיחה עם וואלה! חדשות, כי בהתאם לחוק השיפוט הצבאי, יכול הקצין להגיש תביעה מספר חודשים לאחר ההחלטה. העובדה שבית הדין לערעורים החליט לקבל את תביעתו יותר משנה אחרי ההחלטה בעניינו, מדובר בצעד חריג ביותר - ו"היסטורי". הגורם אמר עוד כי "צדק לא צריך להיפגע מטעמים טכניים. החלטה זו היא סמלית עבור מה ששילם הקצין בנפשו, בכבודו ושלמות משפחתו".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "במקרים חריגים, כמו המקרה המדובר, מוסמך נשיא בית-הדין לאשר את הארכת המועד להגשת בקשה לקבלת פיצויים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully