וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק קוטג': מחירי הדגים המיובאים צפויים להתייקר

צבי זרחיה

18.7.2011 / 8:32

מחירי הדגים המיובאים עומדים להתייקר עקב בקשת הממשלה להעלות המכס על דגי אמנון. ועדת הכספים תדון היום בבבקשה. ח"כ זהבה גלאון: "היוזמה מוכיחה שהממשלה מתכחשת להצהרותיה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז על פתיחת שוק המזון ליבוא מחו"ל אלא שהמדינה מבקשת להעלות את המכס על דגים שמיובאים מחו"ל ומגודלים במקביל גם בארץ - כמו אמנון, לוקוס ופרידה.

בכוונת המדינה להגן על המגדלים בארץ כיוון שהעלות של הגידול בישראל גבוהה בהרבה מהעלות של הדגים שמיובאים מחו"ל. עם זאת, מדיניות זו היא אנטי-צרכנית ומנוגדת לכל המהלכים של פתיחת השוק ליבוא מחו"ל שמקדמת הממשלה בתגובה לעליות המחירים.

היום (שני) תדון ועדת הכספים בהטלת מכס בגובה 15 שקל לק"ג על דג אמנון. ח"כ חברת ועדת הכספים, ח"כ זהבה גלאון (מרצ), אמרה כי "היוזמה להעלאת המכסים על דגים מיובאים מוכיחה שהממשלה מתכחשת להצהרותיה ודואגת לאינטרסים של המגדלים על חשבון הצרכן, שבסופו של דבר נאלץ לשלם מחיר גבוה יותר בסופר.

"אני תומכת בצעדים שמטרתם הורדת המחיר לצרכן, ולכן סבורה שהעלאת המכסים על מוצרי מזון שעלותם בחו"ל נמוכה היא דרך התמודדות שגויה. למגדלים המקומיים יש לעזור באמצעים אחרים, דוגמת סיוע בהקטנת עלויות הייצור או עידוד גידול תוצרת תחרותית - ובכל מקרה יש לדאוג בראש ובראשונה לאינטרסים של הציבור הרחב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully