וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוסני מובארק לקה בדום לב ושקע בתרדמת"

ניר יהב

18.7.2011 / 0:02

עורכי דינו של נשיא מצרים לשעבר הם שדיווחו על ההידרדרות במצבו. פרקליטו: "הוא בתרדמת מלאה". מנגד, הכחיש בית החולים את הדיווחים לפיהם מובארק נתון בתרדמת

נשיא מצרים המודח חוסני מובארק עבר דום לב והוא נמצא בתרדמת – כך אמר (ראשון) עורך דינו. הטלוויזיה הרשמית במצרים ציטטה את עורך הדין אך לא הוסיפה פרטים נוספים שיאשרו את המידע או שיכחישו אותו. מנגד, הכחיש מנהל בית החולים בשארם א-שייח' את הדיווחים לפיהם מובארק נתון בתרדמת.

עורך דינו של מובארק פריד א-דיב אמר, כי "הודיעו לי על כך שחלה הידרדרות פתאומית במצבו הבריאותי. אני כרגע נמצא בדרכי לשארם א-שייח' ומה שידוע לי הוא שהנשיא לשעבר בתרדמת מלאה". עוד הוא מסר, כי "הרופאים בבית החולים בשארם א-שייח' משקיעים את מירב מאמציהם כדי להציל את חייו של מובארק. רעייתו, סוזן, היא היחידה שנמצאת לידו". על פי חלק מהדיווחים, מובארק חטף שבץ מוחי.

בתקופה האחרונה שהה מובארק בבית החולים בשארם א-שייח'. מקורביו דיווחו כי מצב בריאותו רופף למדי, למרות שרופאיו הבהירו בשבועות האחרונים כי הוא נמצא בהכרה ובריאותו יציבה. לפני מספר ימים דיווחה רשת טלוויזיה מצרית כי לבו של הנשיא לשעבר, שאמור להישפט בקרוב באשמת שחיתות והרג מפגינים, חדל לפעום למשך כמה דקות ורק טיפול בשוק חשמלי הצליח להצילו. א-דיב, אמר לפני מספר שבועות כי מובארק לקה בסרטן וכי מצבו אינו מאפשר לו לעמוד לדין בפני בית המשפט בקהיר. משפטו צפוי להיפתח בתחילת אוגוסט.

גורם מצרי משפטי אמר אמש לרשת אל-ג'זירה כי משפטו של מובארק צפוי להיערך בשארם א-שייח'. "ההחלטה להעביר את המשפט מקהיר לשארם התקבלה לאחר שהגיעו לנו דיווחים ביטחוניים שאישרו כי אין אפשרות לקיים את המשפט בקהיר", אמר. "החוק מתיר לנו לקיים את המשפט בשארם, משום שהוא מטופל שם כעת".

מאז התפטרותו התרבו הדיווחים והשמועות על הידרדרות במצבו הבריאותי של מובארק. בין היתר נפוצו דיווחים לפיהם הוא מחוסר הכרה ושרוי בדיכאון כבד, לצד דיווחים לפיהם הוא אינו מעוניין לטוס לחו"ל כדי לקבל טיפול רפואי. על פי חלק מהעיתונים הערבים, מובארק אמר לבני משפחתו כי הוא מעוניין "למות על אדמת מצרים". יחד עם זאת, על פי חלק מהדיווחים מובארק התאושש ואף קיים שיחות טלפון עם מספר מנהיגים שדרשו בשלומו.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

עוד על נשיא מצרים לשעבר:
מצרים: "מובארק מתקשה לצאת מהמיטה ללא סיוע"
דיווח במצרים: "מובארק פרץ בבכי היסטרי בחקירתו"
מצרים: מובארק ובניו יישפטו על ירי לעבר מפגינים

(עדכון ראשון: 20:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully