וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: ”נזרים דירות ונפתור את משבר הדיור”

פנחס וולף

17.7.2011 / 10:56

ראש הממשלה התייחס למחאת הדיור המתרחבת והסביר כי על המפגינים להעביר מאבקם לכנסת ולהמתין לרפורמה. "אנחנו פועלים לתיקון הנושא, ביורוקרטיה מטורפת מונעת הוזלת מחיר"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר הבוקר (ראשון) כי הוא מודע לגובה מחירי הדירות השכורות בישראל, והדגיש כי "הממשלה עושה דברים לתיקון הנושא, מכיוון שיש ביקוש גדול ואין מספיק דירות". לדברי נתניהו, שדיבר בפתח ישיבת הממשלה, יסוד הבעיה הוא "ביורוקרטיה מטורפת", שמונעת תכנון דירות ושיווקן.

נתניהו הוסיף כי "מחר תוגש לכנסת הצעה להשלמת הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל". בהתייחסו למפגינים ב"מאהל המחאה" בתל אביב, אמר ראש הממשלה כי עליהם להעביר את מאבקם לכנסת, לעזור לו להעביר את הרפורמה במנהל ולהמתין לרפורמה ולחוק הוד"לים (ועדות הדיור הלאומיות - פ.ו). "זה ייקח בין שנה לשלוש שנים להזרים דירות לשוק. זה הפיתרון האמיתי", אמר.

שר הפנים, אלי ישי, דרש מנתניהו להקים צוות שרים בנושא מצוקת הדיור ולבצע צעדים כדי "להראות שהממשלה יוצאת לשטח".

מוקדם יותר אמר שר השיכון והבינוי, אריאל אטיאס, כי יסכים להיפגש עם המפגינים במאהל המחאה נגד מחירי הדיור בתל אביב. "אין לי בעיה להיפגש עם המפגינים, מצוקת הדיור לא קשורה לימין או שמאל, הם אזרחי ישראל", אמר אטיאס בראיון לגלי צה"ל.

אטיאס אמר עוד כי הוא רואה את מאבק הצעירים בתל אביב כלגיטימי: "אני מבין את המצוקה וזה טבעי כשיש עליית מחירים. אנחנו בתקופה כזאת, גם עם מחאת הקוטג' וצריך לכבד את זה". אטיאס הסביר כי הסיבה למחסור בדיור ברחבי הארץ היא מחסור בקרקעות לבנייה. "יש מצוקת דיור, אין על זה ויכוח. היא כתוצאה ממחסור בהיצע קרקעות זמין לשיווק. כל הממשלות בעשור האחרון לא נתנו את הדעת על היצע הקרקעות הנדרש בשל גידול טבעי".

עוד על מאת מחירי הדירות:
אלפים מוחים על מחירי הנדל"ן: "המרכז לא רק לעשירים"
אושר סבסוד בסך 100 אלף ש' לרוכשי דירות בפריפריה
צפו: לילה לא שקט במאהל מחאת הדיור בתל אביב

הפגנת אוהלים בכיכר הבימה במחאה על מצוקת הדיור, יולי 2011. נמרוד סונדרס
"קוראים לצעירי ישראל לצאת יחד להיאבק על זכותנו להתקיים במדינה"/נמרוד סונדרס

מאבק בכל הארץ

מחאת הדיור צפויה לקבל היום חיזוק משמעותי, לאחר שהתאחדות הסטודנטים הודיעה שתצטרף למחאה, ותבנה מאהלים נוספים שיהיו פזורים ברחבי הארץ. "מחירי השכירות מאמירים גם במרכז וגם בפריפריה. אנחנו קוראים לצעירי ישראל לצאת יחד להיאבק על זכותנו להתקיים במדינה", מסרו הסטודנטים.

ההתאחדות שיגרה פניה לכלל אגודות הסטודנטים המקומיות ברחבי הארץ על מנת לעודד סטודנטים, שנמצאים אמנם בעונת הבחינות הלחוצה, להירתם למאבק. מאהלי מחאה יפתחו החל ממחר במכללת רופין באזור השרון, ובבאר שבע ביוזמת אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת בן גוריון. בהמשך השבוע ייפתח מאהל מחאה נוסף במכללת בית ברל באזור השרון. מוקד צפוני יפתח ביום שלישי השבוע בכיכר צה"ל בקריית שמונה, ביוזמת אגודת הסטודנטים המקומית של מכללת תל חי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully