וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: גם מוזיאונים בשטחים יקבלו תקציב ממשלתי

פנחס וולף

17.7.2011 / 4:30

ועדת השרים לחקיקה תדון בהצעת החוק של ח"כ אריאל, המבקשת להחיל את "חוק המוזיאונים" גם על כאלה הנמצאים ביהודה ושומרון. עוד על הפרק: ספקי הגז יחויבו בבדיקה סדירה של הבלונים?

ועדת השרים לחקיקה תדון הבוקר (ראשון) בהצעת החוק של ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) המבקשת להחיל את חוק המוזיאונים" גם על מוזיאונים בהתנחלויות, ובכך לאפשר מעבר תקציבים גם למוסדות אלה. "בגוש עציון, קרית ארבע, מעלה אדומים ואריאל פועלים מוזיאונים לרווחת אזרחי ישראל היושבים במקום", נכתב בהצעת החוק. "כידוע, אזורי יהודה והשומרון עשירים במורשת היסטורית-אריכאולוגית, כמו גם באוצרות תרבות וטבע אחרים. החלת חוק זה גם באזורי יהודה והשומרון, תפסיק את האפליה הקיימת כיום בין אזרחי ישראל החיים ביהודה והשומרון לבין אלו החיים ב'ישראל הקטנה' בכל הנוגע למוזיאונים".

ספקי הגז יבדקו הבלונים אחת לשנה?

בנוסף, תדון הוועדה גם בהצעת החוק של ח"כ יואל חסון (קדימה), המבקשת לחייב את ספקיות הגז לבצע בדיקת תקינות למתקניהן לפחות אחת לשנה. הצעת החוק נולדה כתוצאה מפיצוץ בלון הגז שאירע לאחרונה בנתניה, ושגבה את חייהם של ארבעה בני אדם. "פיצוץ הגז המחיש באופן טרגי את התוצאה של רשלנות באחזקה ובטיפול של מערכות גז בבתים פרטיים", נכתב בדברי ההסבר. "בבתים רבים בישראל, העושים שימוש בגז, מערכות ומתקני הגז מיושנים, אינם בטוחים לשימוש ואינם נבדקים באופן שוטף על ידי ספקיות הגז".

בדברי ההסבר להצעה נכתב עוד כי על פי המצב החוקי כיום, מוטלת על הספק אחריות לתקינות המתקן, אלא שהחוק אינו קובע מהי תדירות הבדיקת המינימלית. "על כן", נכתב בדברי ההסבר, "מוצע לחייב את ספקיות הגז לערוך בדיקה של תקינות ובטיחות מתקני הגז לפחות אחת לשנה, וזאת כדי להבטיח אבטחת אספקת גז בטוחה ולמנוע תאונות ואובדן חיי אדם".

מספר החירום לנפגעות תקיפה מינית - חינם?

עוד על סדר היום העמוס של הוועדה: הצעת חוק של ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו) לפיה יוטמע מספר החירום לנפגעות תקיפה מינית, שמספרו 1202, כמספר חינם מכל טלפון - כולל מטלפונים ניידים. "אני מאמינה שהטמעת מספר החירום בכל הטלפונים הניידים תיצור נגישות מיידית לנפגעי תקיפה מינית שנרתעים לעתים מהגשת תלונה במשטרה", אמרה לוי-אבקסיס.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully