וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה שבועית ראשונה בוול סטריט מזה 3 שבועות

נמרוד הלפרן

16.7.2011 / 0:37

S&P איבד 2.3% השבוע; מגזרי הטכנולוגיה והאנרגיה הובילו העליות היום; גוגל זינקה ב-13%; הזהב קפץ השבוע ב-3.2% לשיא

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית ביום המסחר האחרון של השבוע על רקע דו"חות כספיים טובים מהצפוי של גוגל וסיטי, פעילות מוגברת בתחום המיזוגים והרכישות ונתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב. מגזרי הטכנולוגיה והאנרגיה הובילו היום את העליות. עם זאת, בסיכום שבועי השלימו המדדים שבוע שלילי ראשון זה שלושה שבועות על רקע חששות כי קשיים במשא ומתן על העלאת תקרת החוב של הממשל בארה"ב עלולים לאלץ את ארה"ב להגיע לחדלות פירעון.

דאו ג'ונס נסגר בעלייה של 0.4% ירד בסיכום שבועי ב-1.3% - שבוע שלילי ראשון זה שלושה שבועות; S&P500 טיפס היום ב-0.6% אולם נפל בסיכום שבועי ב-2.3%. נאסד"ק הוסיף 1%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.03% לרמה של 2.91%.

בשוק הסחורות: מחיר הזהב עלה זה היום התשיעי ברציפות ונסגר בשיא ומחיר הנפט הצליח לסיים את השבוע בעליות. החוזים על הזהב למסירה באוגוסט נסגרו במחיר שיא של 1,590.1 דולר לאונקייה, עלייה של 0.1%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. בסיכום שבועי עלה מחיר הזהב ב-3.2%. מחיר הזהב עלה קפץ ב-107.5 דולרים ממחיר הסגירה ב-1 ביולי. החוזים על הנפט הגולמי למסירה באוגוסט נסגרו בניו יורק במחיר של 97.24 דולר לחבית, עלייה של 1.6%, בדרכם לעלייה שבועית של 1.1%.

פעילות מוגברת בתחום המיזוגים והרכישות תמכה במדדים היום. BHP ביליטון, חברת הכרייה הגדולה בעולם, הודיעה היום על רכישת חברת הנפט והגז הטבעי האמריקאית פטרוהוק אנרג'י תמורת 12.1 מיליארד דולר במזומן - הרכישה הגדולה בתולדות BHP ביליטון.

המשקיע המיליארדר קרל אייקן הגיש הצעת רכש בסך 10.2 מיליארד דולר עבור יצרנית חומרי הניקוי האמריקאית כלורוקס (סימול CLX). במכתב ששלח למנכ"ל כלורוקס, דונלד קנאוס, כתב אייקן כי הוא בטוח שהחברה תקבל "אין ספור הצעות רכש גבוהות יותר" מיצרניות מוצרי צריכה גדולות.

בחזית המקרו כלכלית בארה"ב: האינפלציה בארה"ב הואטה בחודש יוני, לראשונה זה שנה, בעקבות הירידה החדה ביותר במחירי האנרגיה מאז 2008, הפעילות העסקית באזור ניו יורק התכווצה זה החודש השני ברציפות, ובטחון הצרכנים בארה"ב ירד במפתיע.

מדד המחירים לצרכן בארה"ב ירד בחודש יוני ב-0.2%, דיווח היום משרד העבודה האמריקאי. הירידה היתה חדה מתחזיות אנליסטים שצפו כי תסתכם ב-0.1%. את הירידה הובילו מחירי האנרגיה, אשר ירדו ביוני ב-4.4% - הירידה החדה ביותר מאז דצמבר 2008. מדד הליבה, אשר אינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, עלה ב-0.3%, עליה חודשית שנייה ברציפות. בהשוואה ליוני שעבר, עלו המחירים לצרכן ב-3.6%, לאחר עליה בשיעור זהה במאי. מדד הליבה עלה ב-1.6% לעומת יוני 2010.

הפעילות העסקית באזור ניו יורק הואטה החודש, כך עולה ממדד אמפייר סטייט של הבנק הפדרלי של ניו יורק, אשר פורסם היום. המדד עלה החודש לרמה של מינוס 3.8 נקודות, לעומת רמה של מינוס 7.8 נקודות ביוני. על אף העליה, הקריאה של המדד מתחת לאפס, זה החודש השני ברציפות, מצביעה על המשך ההאטה בפעילות. בשלושת החודשים האחרונים נפל המדד באופן חד, לאחר שהגיע לשיא של 21.7 נקודות בחודש אפריל. העלייה בחודש יולי היתה נמוכה מתחזיות אנליסטים, אשר צפו התאוששות לרמה של 5 נקודות.

מדד בטחון הצרכנים בארה"ב של אוניברסיטת מישיגן וספקית המידע הפיננסי תומסון רויטרס ירד החודש לרמה של 63.8 נקודות - רמתו הנמוכה ביותר זה שנתיים - לעומת 71.5 נקודות בחודש יוני. כלכלנים צפו עלייה של המדד לרמה של 72.2 נקודות.

סוכנות דירוג האשראי S&P הזהירה היום כי יש סיכוי של 50% כי תוריד את דירוג האשראי המושלם של ארה"ב - AAA - אם הקונגרס האמריקאי לא יגיע במהרה להסכמה על העלאת תקרת החוב של ארה"ב. הסוכנות הכניסה את ארה"ב למעקב עם סיכוי להורדת אשראי, ואמרה כי הוא עלול להתבצע כבר החודש אם המגעים בין הבית הלבן לרפובליקאים ימשיכו שלא להניב תוצאות.

הרפובליקאים מתנים את העלאת התקרה בקיצוצי הוצאות הממשל, אך אינם מסכימים להעלאת מסים על העשירים, כפי שמציע ממשל אובמה כדי להקטין את הגירעון התקציבי. ג'ון צ'יימברס, יו"ר ועדת הדירוג אשראי מדינות ב-S&P, אמר: "זהו הזמן ששני הצדדים יתמודדו עם בעיות החוב הממושכות של ארה"ב". "אם ההסכם יהיה מצומצם", אמר צ'יימברס לרויטרס, הדבר יוביל להורדת דירוג.

מניות בולטות במסחר

ענקית האינטרנט גוגל דיווחה אמש על תוצאות רבעוניות שעלו באופן ניכר על תחזיות האנליסטים, הודות לעלייה בביקוש לפרסום במנוע החיפוש שלה. המניה נסקה ב-10% במסחר לאחר הסגירה בוול סטריט. גוגל, מפעילת מנוע החיפוש הפופולרי ביותר באינטרנט, רשמה ברבעון השני של השנה רווח נקי של 2.51 מיליארד דולר, או 7.68 דולר למניה - עלייה של 36% לעומת רווח של 1.84 מיליארד דולר, או 5.71 דולר למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי סעיפים חד פעמיים רשמה החברה רווח של 8.74 דולר למניה לעומת רווח של 6.45 דולר למניה ברבעון המקביל, והרבה מעל לתחזית האנליסטים לרווח של 7.85 דולר למניה.

סיטי הבנק השלישי בגודלו בארה"ב במונחי נכסים, דיווח היום על עלייה של 24% ברווחיו הרבעוניים, בעקבות ירידה בהפסדי האשראי וביצועים טובים של חטיבת בנקאות ההשקעות. הרווח הנקי של סיטי הסתכם ברבעון השני ב-3.34 מיליארד דולר, או 1.09 דולר למניה, לעומת רווח של 2.70 מיליארד דולר, או 90 סנט למניה, ברבעון המקביל בשנה שעברה. הרווח היה גבוה מתחזיות אנליסטים, אשר צפו כי יסתכם ב-96 סנט למניה. הכנסות סיטי בתקופה המדווחת ירדו ל-20.6 מיליארד דולר, לעומת 22.1 מיליארד דולר ברבעון השני של 2010 - אך גם כן עלו על התחזיות.

גם בנק ג'יי פי מורגן האמריקאי דיווח אתמול על תוצאות טובות מהתחזיות, על רקע ביצועים טובים של חטיבת בנקאות ההשקעות וירידה בהפרשות לכיסוי חובות אבודים. הבנק דיווח על רווח של 5.4 מיליארד דולר, או 1.27 דולר למניה, ברבעון השני, לעומת רווח של 4.8 מיליארד דולר, או 1.09 דולר למניה, ברבעון המקביל בשנה שעברה. הרווח עלה על תחזיות אנליסטים לרווח של 1.22 דולר למניה. הכנסות הבנק בתקופה המדווחת עלו ב-7% ל-26.8 מיליארד דולר, לעומת התחזית לרווח של 25.1 מיליארד דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully