וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

F-16 התנגש בעץ ונחת בשלום, בחיל הקפיאו האימונים

יהושע בריינר

15.7.2011 / 14:43

מטוס קרב מדגם "ברק" התנגש בצמרת עץ בבסיס רמת דוד כשהתקרב לנחיתה. בעקבות התקרית הורה מפקד החיל, אלוף עידו נחושתן, על הקפאת כלל טיסות האימונים של חיל האוויר

אירוע בטיחותי חמור בחיל האוויר: מטוס קרב F-16 חד-מושבי מדגם "ברק" פגע אתמול (חמישי) בצמרת עץ, במהלך נחיתה מטיסת אימון בבסיס החיל ברמת דוד. למרות הפגיעה, הצליח הטייס להנחית את המטוס בשלום ובאירוע לא היו נפגעים. בעקבות המקרה, הורה מפקד חיל האוויר, אלוף עידו נחושתן, על עצירת כל טיסות האימונים בחיל האוויר עד ליום ראשון הקרוב.

התאונה קרתה כשהמטוס התקרב לנחיתה, ולפתע פגע עם חלקו התחתון בצמרת העץ, הנמצא בתחומי הבסיס. הטייס שחש בפגיעה ביצע הקפה נוספת סביב הבסיס, בטרם הנחית את המטוס בשלום. טכנאים של חיל האוויר ביצעו הערכת נזק ראשונית למטוס, ולאחר שיתוקן הוא צפוי לשוב לטיסות סדירות. בנוסף להקפאת הטיסות, הורה אלוף נחושתן על הקמת צוות תחקיר לבדיקת האירוע, ובמהלך הימים הקרובים יתקיימו בבסיסי החיל כנסים ומפגשי לימוד הנוגעים לבטיחות בטיסה.

לא מדובר באירוע הבטיחות הראשון שנרשם בבסיס הטיסה היחיד של חיל האוויר בצפון: לפני כחודשיים נפגעו למעלה מ-40 חיילים בבסיס באורח קל, לאחר ששאפו חומר כימי רעיל. החיילים נקלטו וטופלו בבית החולים רמב"ם בחיפה ומבדיקה ראשונית עלה כי מדובר בפליטה של חומר שמשמש לתחזוקת מטוסי F-16 המכונה הידרוזין. שאיפה של החומר גורמת בין היתר לקשיי נשימה ואף לשיעול וחשיפה ממושכת אליו, עלולה לגרום לפגיעות קשות.

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully