וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנהגות חתולים: חשדנות, שריטות ומריבות עם הכלב

ריבי מאיר וריני עמירן חביב

14.7.2011 / 23:26

החתול שאתם מאכילים ברחוב עדיין חושד בכם? חתול שאימצתם כל הזמן נושך, נתלה ושורט? ואיך יהיה שקט בבית עם שני חתולים וכלב? כל התשובות מאת צמד מומחיות החתולים של וואלה! בעלי חיים

אילוסטרציה. ShutterStock
מזון יבש וקערת מים טריים בכל יום במקום ובשעה קבועים יקרבו ביניכם/ShutterStock

בזמן האחרון התחלתי להאכיל חתולה (לא יודע את המין) שמתי לו/לה צלחת אוכל שקניתי וגם קערת מים. מה לעשות כדי שהוא/היא יישאר אצלי ואיך אני שם לו/לה קולר כי הוא עדיין די מפחד/ת ממני?

נראה שמדובר בחתול שאת מאכילה ברחוב ואם כך, אז אכן המפתח להתנהגותו היא סבלנות והרבה הבנה ואהבה. מזון יבש ברמה גבוהה כמו פרופלאן טרי בכל יום וקערת מים טריים ונקיים בכל יום – פחות או יותר בשעה קבועה ובמקום קבוע – הם אלו שיקרבו ביניכם. החתול צריך ללמוד לסמוך עליך וזה לוקח זמן. לעיתים חתולים אשר נולדו ברחוב לא סומכים על אנשים ובצדק וחשוב להבין אותו או אותה אם הקירבה תהיה עד לגבול מסויים בו החתול ירגיש נוח ובטוח. בדרך כלל חתולים אשר גרים ברחוב לא אוהבים שנוגעים בהם יותר מידי או שמים להם קולר, אז עשי זאת רק אם החתול מוכן לכך בקלות. אנה אל תכריחי אותו מעבר למה שהוא מוכן וכמובן חשוב לדעת וללמוד על החתולים ברחוב ועל האפשרויות לעזור להם גם בנושא עיקור/סירוס. למעשה פעולת ההאכלה הקבועה (וזה אומר לתמיד – ולכן עדיף להאכיל בעזרת שכן/חבר נוסף, אשר יחליף אותך ואת אותו כאשר אחד מכם ייסע לחופשה וכד') חייבת להיות מלווה בביצוע עיקור או סירוס וכבר בגיל 5 חודשים לכל המאוחר – או בשלב הנוכחי. אנא העזרי בעמותה למען חתולים באזור מגורייך כדי לדאוג לפעולת העיקור באופן מיידי – ניתן לעשות זאת במחיר נמוך או בחינם. מידע מלא בכתבה המצ”ב.

אילוסטרציה. ShutterStock
"לפעמים בלגן אשר חיות עושות זה ממש כיף"!/ShutterStock

אנחנו מגדלים בבית כלבה בת 12, חתולה בת 4 וחתול בן שנתיים. הכלבה אוהבת מאד את החתול הקטן (וגם הוא אותה), אך לעומת זאת, אחר החתולה היא רודפת תמיד בעיקר אם שני החתולים רבים, (אבל היא לא עושה לה כלום, רק מפחידה). מה לעשות כדי שיהיה קצת שקט בבית?

ממש לא צריך לעשות דבר! פשוט לדאוג להרבה דברים טובים לכולם. כאשר הכל רגוע - זה הרגע לצ’פר, לשחק עם כל אחד ואחת לפי אהבתו ורצונותיו וכמובן לסדר את המזון והמים לחתולים במקום גבוה ולכלבה במקום נמוך ונגיש עבורה. פעילות מתאימה לחתולים – חכות יעילות, ועוד. וגם פעילות מתאימה לכלבה, ככל שהיא אוהבת, חשובים מאד ומעבר לכך, לא לדאוג. לפעמים בלגן אשר חיות עושות זה ממש כיף, אם לא דואגים שיקרה משהו ופשוט נהנים מהקירבה ומהיחס ההדדי. אז הרבה כיף ואל דאגה.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
חתול מגזע british shorthair. Jiri Sebesta, ShutterStock
חכות "דה בירד", "עכבר" ו"נחש" הן פתרון טבעי לצורך במשחקים דמויי ציד/ShutterStock, Jiri Sebesta

יש לי חתול רחוב בן שנה ו-10 חודשים שאוהב לתקוף. הוא נושך, נתלה על היד ושורט את הרגליים והידיים. הוא מציק הרבה ולהרבה אנשים, כולל לי. איך אני יכולה לגרום לו להפסיק? זה כואב!

תודות על שאלה המתקבלת אצלנו לעיתים קרובות והיא מתאימה לאנשים רבים. קודם כל, אם החתול גר איתך בבית, גם אם הוא הגיע מהרחוב, הוא חתול “בית” ולמעשה אין כזה דבר “חתול רחוב”. יש חתולים אשר גרים ברחוב ויש חתולים אשר גרים בבית. כולם חתולים אשר זקוקים לסיוע האדם וכל אחד במקום בו הוא חי. כלומר, החתולים ברחוב זקוקים למזון ומים קבועים בחוץ וחובה לעקר ולסרס אותם. והחתולים בבית – ואת בוודאי מתכוונת לחתול קצר שיער בכותבך “חתול רחוב” – זקוקים להרבה פעילות מתאימה לחתולים, במיוחד לאלו הצעירים אשר מרגישים צורך טבעי לרכוש כלים לחיים בריאים וארוכים, על ידי אימון המתבטא במשחקים דמויי ציד. איך מאפשרים להם לעשות זאת בלי שהם יעשו זאת על הידיים והרגליים של האנשים שאיתם? פשוט מאד! קודם כל מבינים את הצורך הטבעי של חתולים להתאמן וזה אומר מבחינתם ובהתאם לטבעם, לרוץ , לרדוף ולתפוס משהו “חי”. בדרך כלל לצערנו הרב, הדבר החי היחיד בדירות בהם חיים חתולים, הם בני האדם אשר איתם ובמיוחד בקיץ כאשר הרגליים והידיים חשופות. החתול שלך פשוט זקוק להרבה אימון ופעילות. מן הסתם דירתך היא כמו אצל רבים ואין בה די התארגנות כדי שהוא יוכל לפעול ולהתאמן לבדו. אז ככה, אנא ריכשי עבורו חכות מעולות כמו ה”דה-בירד” ו”העכבר” וגם “הנחש” פלוס מינהרה ארוכה של 130 ס”מ לפחות והפעילי אותו בעזרת חכה שונה בכל יום במשך 20 דקות בבוקר ו-20 דקות בערב, או עדיף לפני לכתך לישון בלילה. בתוך המנהרה שימי לו שני משחקונים אהובים עליו או חטיף בתוך נייר מקווצ’ץ’. תוכלי גם להכניס לו משחקון או חטיפים אהובים לתוך קופסת נעליים סגורה ולעשות בה חורים כדי שהוא יהיה יתעסק “בצייד” ויוציא את החטיפים בעצמו ועוד ועוד רעיונות.

חתול קובני כחול בהוואנה, מאי 2011. רויטרס
אף פעם לא לא לכעוס או להעניש כאשר הם שורטים כי זה מושך אותם לעשות זאת שוב/רויטרס

בסדנה אשר אנחנו עורכות ב-27.7 בתל אביב תוכלי לקבל עוד הרבה רעיונות. חוץ מזה – גבהים, כלומר מדפים מדורגים אשר הוא יוכל לעלות ולטפס עליהם ואז להגיע לחלון ממנו הוא יוכל לצפות בנעשה בחוץ יעזרו מאד. ובכל מקרה, לא לצעוק וגם לא לכעוס ולא להעניש כאשר הוא מטפס עליך או שורט כי זה מושך אותו לעשות זאת שוב. גם תשומת לב שלילית טובה כאשר משעמם. אז פשוט סדרי לו עניינים מתאימים בבית פלוס הפעילי אותו בעזרת החכות שציינתי ובמקביל בכל פעם שהוא קופץ עליך פשוט קיפאי במקום ואל תזוזי, גם אם זה כואב לרגע ולאט לאט תוך מספר ימים (או קצת יותר אם הוא עיקש קצת) הוא יעביר את תשומת ליבו הקשורה לציד – אל הפעילויות שתסדרי לו. אל תתייאשי ובטוח שזה יסתדר.

  • עוד באותו נושא:
  • חתולים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully