וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב אלישיב: מי שלא מקבל ספרדיות - גנב וגזלן

מוטי לוי

13.7.2011 / 14:23

בסביבתו של מנהיג הציבור החרדי-ליטאי מבהירים כי הוא אינו תומך באפליית תלמידות ספרדיות. "להפוך אותו לרודף ספרדים זה אבסורד, מה שמפריע לו זה שמשרד החינוך מתערב"

לפי מנהיג הציבור החרדי-ליטאי הרב יוסף שלום אלישיב, "מנהל מוסד שלא מקבל ספרדים הוא גנב וגזלן", כך מבהיר היום (רביעי) בשיחה לוואלה! חדשות הרב חיים כהן, עוזרו של הפוסק החרדי הבכיר. "מוסד שמקבל מהמדינה כסף ולא מקבל ספרדיות מבחינת ההלכה הוא גנב וגזלן. מרגע שמקבלים מהמדינה כסף זה נקרא כספי ציבור והספרדים הם חלק מהציבור", מסביר כהן.

הבהרתו של כהן מגיעה לאחר שאתמול הורה הרב אלישיב למנהלי מוסדות חרדיים על יסודיים לבנות (סמינרים) שבאו להתייעץ עמו, שלא לשתף פעולה עם הוועדות העירוניות שמשרד החינוך מנסה להקים במטרה למגר את האפליה. לדברי כהן, "להפוך את הרב אלישיב לרודף ספרדים זה אבסורד. הרב אלישיב לא תומך באפליית ספרדיות. הרב לא מתעלם מכך שהבעיה קיימת, הוא רק חושב שאנחנו צריכים לפתור אותה בעצמנו. אם הוא לא היה מודע לנושא הוא לא היה מקים ועדת הרבנים לטיפול בבעיה. מה שמפריע לו זה שמשרד החינוך מתערב".

כהן סיפר אף כי בעבר הרב אלישיב לחם בעצמו נגד ה'סמינרים' המפלים בנות ספרדיות: "באחד המקרים, הרב הורה באמצעות משרד החינוך לעצור תקציבים לסמינר שהפלה ספרדיות בירושלים, הוא פתח אף שני סמינרים חדשים בירושלים בגלל מצב אפליית הספרדיות". כהן הוסיף עוד כי "הרב אלישיב דאג בעבר גם להכניס את ילדיהם של בכירי ש"ס למוסדות חינוך אשכנזיים".

אפליית הספרדיות במגזר החרדי - כותרות אחרונות:

הרב עובדיה: "גם אשכנזים מתנגדים לאפליית הספרדיות"
הרב אלישיב: לא יחליטו עבורנו על השיבוץ בסמינרים
משרד החינוך יפקח על מניעת אפליה במוסדות חרדיים

לפניות לכתב: moti.levi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully