וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים אישרו: נפגעי פגע וברח ייכללו בהסדרי טיעון

פנחס וולף

10.7.2011 / 19:52

הצעת "חוק גרינשפן" של ח"כ זאב בילסקי תועבר לקריאה טרומית. ההצעה קובעת כי אם הפרקליטות תבקש לערוך הסדר טיעון עם נהג פוגע, נפגעי תאונת "פגע וברח" יעורבו בהליך

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת "חוק גרינשפן" של ח"כ זאב בילסקי (קדימה). לפי הצעת החוק, שנקרא על שמה של שחר גרינשפן, נפגעי תאונות "פגע וברח" יוכללו בחוק זכויות נפגעי עבירה. על פי החוק הקיים, כאשר הפרקליטות מבקשת לקיים עסקת טיעון במקרים פליליים קשים כמו רצח ואונס, היא חייבת לקיים הידברות גם עם משפחת הנפגע. ההצעה החדשה קובעת כי כך יהיה גם עם משפחות נפגעים בתאונת "פגע וברח". ההצעה תועבר לקריאה טרומית במליאת הכנסת.

בנובמבר 2009 פגע רכבו של מרק פטריק בשחר גרינשפן וחברתה בעודן עומדות על אי תנועה וגרם לפציעתה הקשה של שחר. בית המשפט גזר על פטריק קנס של 1,000 שקלים, שלילת רישיון הנהיגה לתקופה של שש שנים ו-600 שעות עבודות שירות, זאת במסגרת עסקת טיעון שנחתמה עמו.

לפני כחודשיים הגישו בני משפחתה של גרינשפן לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה תחשיב נזק במסגרת התביעה, בו הם תובעים כ-36 מיליון שקלים בגין נזקים שנגרמו לשחר ולהם. בתביעה נטען כי גרינשפן, כיום בת 13, תזדקק לטיפולים אינטנסיביים 24 שעות ביממה, ומעריכים שהטיפולים השונים והעזרה להם תזדקק מסתכמים בלמעלה מ-25 מיליון שקלים. בנוסף, בני המשפחה תובעים על אובדן הכנסה עתידית, כאב וסבל. סך התביעה ביחס לשחר עומד על כ-35 מיליון שקל. בנוסף, בני המשפחה תובעים כ-1.2 מיליון שקל על הפסדי שכר והוצאות של ההורים.

עוד בנושא תאונות פגע וברח:
פגעת? תעזור. ברחת? שלם ביוקר
אושר בקריאה ראשונה: יוחמר העונש על ”פגע וברח”
דו”ח: בתוך עשור - 7,194 תאונות ”פגע וברח”

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully