וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקמניסטן: המשטר מסתיר מאות הרוגים בפיצוצים?

לפי הגרסה הרשמית, ביום שישי התפוצץ מחסן זיקוקים בעיר אבדאן, ואיש לא נפגע. אלא ששורה של עדויות מציירת תמונה אחרת לגמרי: סדרת פיצוצי תחמושת, עיר מלאה בהריסות וריקה מתושבים

משהו מוזר קורה בטורקמניסטן - ושלטונות המדינה מנסים להסתיר אותו. זו תמונת המצב המסתמנת בעקבות האירועים ביום שישי האחרון, אז אירעה סדרת פיצוצים בעיר אבדאן - אחת הגדולות במדינה, השוכנת כ-20 ק"מ מעיר הבירה אשגאבט. על פי הדיווח הרשמי של השלטונות, בעיר התפוצץ מחסן זיקוקים, ואיש לא נפגע. אך לפי שורה של דיווחי עדי ראייה וכלי תקשורת עצמאיים, מצטיירת תמונת מצב שונה לחלוטין. בין היתר, מתברר כי השלטונות סגרו את אזור הפיצוץ וחסמו לחלוטין את הגישה אליו, ואף הורו לעצור כל מי שינסה לתעד את הנעשה במצלמה או טלפון נייד.

למרות האיסורים, במהלך הימים האחרונים דלפו לאינטרנט כמה וכמה סרטונים המתעדים את הפיצוצים. אחד הראשונים, המובא כאן, הופיע באתר האינטרנט של "רדיו חופש" (Radio Liberty), רשת של תחנות רדיו הפועלת במימון הקונגרס האמריקאי. לפי ההסבר שהציעו אנשי הרשת, הפיצוצים אירעו למעשה במחסני תחמושת. מומחים אף טענו כי בעיר הזו מאוחסן כל החימוש של צבא טורקמניסטן.

צפו בסרטון נוסף שהועלה לרשת, בו נראה אחד מפיצוצי הענק

לפי הדיווח ב"רדיו חופש" ודיווחים נוספים של גורמי אופוזיציה טורקמניים, בפיצוצים נהרגו למעשה מאות בני אדם. כתב סוכנות הידיעות רויטרס שהגיע לעיר דיווח בסוף השבוע כי העיר מלאה בעשן והריסות, ורחובותיה ריקים. עדי ראייה נוספים שהתראיינו טענו כי ברחבי העיר עדיין פזורים חומרי נפץ רבים. גורמי אופוזיציה הוסיפו כי בעקבות הפיצוצים, נותקה העיר מאספקת המים, החשמל והגז.

"איצטדיון הפך למרכז טיפול בנפגעים"

ומה עם הנפגעים, אם אכן היו? בשלב זה לא ברור. בשעות הראשונות שאחרי הפיצוץ, דיווחו תושבים בבירה אשגאבט כי עשרות אמבולנסים נשלחו לאבדאן ושבו ממנה. גורמי אופוזיציה הוסיפו כי האיצטדיון באבדאן הפך למרכז זמני לטיפול בנפגעים. הממשלה, כאמור, שומרת על עמדה אחידה, לפיה איש לא נפגע, ו"כל מי שזקוק לסיוע מקבל אותו". עוד נמסר כי הנשיא, קורבאן ברדימוחמדוב, כינס ישיבה מיוחדת לדיון באירועים.

טורקמניסטן, לשעבר אחת מרפובליקות ברית המועצות, היא כיום דיקטטורה, שנחשבת לאחת המדינות המסתוריות בעולם. המדינה המחזיקה במאגרי הגז הטבעי הרביעיים בגודלם בעולם, ידועה בעיקר בזכות נשיאה הקודם, ספרמורט ניאזוב, שטיפח פולחן אישיות יוצא דופן (בין היתר, קרא לשניים מחודשי השנה על שמו ועל שם אמו, הוציא מוזיקה זרה מחוץ לחוק, הורה להקים במדבר גן חיות עם פינגיוונים וארמון קרח ודרש פיקוח מיוחד על זרים מזוקנים שנכנסים למדינה).

הנשיא הנוכחי אמנם ריכך חלק מהחוקים, אך גם תחתיו עדיין מונהגת המדינה על ידי מפלגה אחת, ונחשבת לאחת המדינות המדכאות ביותר בעולם כלפי תושביה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully