וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודעה לגברים דתיים: "קחו לכם אישה שנייה"

מוטי לוי

10.7.2011 / 16:24

קבוצה של נשים דתיות רווקות פרסמה מודעה בעלון דתי, בה נקראים גברים לשאת אישה שנייה. אחד התומכים במודעה: "כמו שהחילונים מצאו פתרון בקפריסין, גם לנו יהיו פתרונות עוקפים"

תנועה חברתית-דתית בשם "הבית היהודי השלם" פרסמה בסוף השבוע מודעה הקוראת לגברים יהודים לשאת שתי נשים. בהתבסס על היתרים הלכתיים, בין היתר של מנהיגה הרוחני של ש"ס הרב עובדיה יוסף, צוין במודעה שפורסמה בעלון "שבת בשבתו" כי כחלק מ"המאבק הדמוגרפי", יש לעודד נישואין לשתי נשים.

באתר "סרוגים" פורסם כי את המודעה מימנה קבוצה של נשים דתיות רווקות, שנואשו למצוא חתן רווק ומבקשות להוליד ילדים. שרה (שם בדוי), אחת מיוזמות המודעה סיפרה לאתר כי "אני רווקה דתיה בת 39, שחוששת שעוד מעט אאבד את היכולת להיות אמא. לפני כשנתיים התעניינתי בתרומת זרע, אך כל רבותיי דחו את העניין וגם אני הרגשתי שזה נורא שלילד ייחסר אבא". בעקבות דיונים בנושא, החליטו הנשים לפרסם את המודעה, על מנת להפוך את הפתרון הרצוי מבחינתן ללגיטימי.

אחד התומכים ברעיון הוא הרב דב שטיין. בשיחה עם וואלה! חדשות הסביר שטיין כי "מדובר במצב שבו יש עודף נשים בשוק הנישואין וזה נובע מתופעה דמוגרפית. מה שקורה הוא שעל 20% מהנשים נגזר שלא להתחתן. זה מצב שמאמלל נשים, הן לא יכולות לממש את האימהות שלהן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המודעה שפורסמה בעלון הדתי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"המדינה לא נותנת לאנשים לחיות"

לפי הנהוג בישראל, פוליגמיה (ריבוי בני זוג) אסורה על פי חוק העונשין. עם זאת, הרב שטיין מציין כי "מבחינה הלכתית, אין איסור לשאת שתיים ואף שלוש נשים. בגלל השפעה קתולית-נוצרית, במדינה שלנו יש השפעה על העניין הזה והיא לא נותנת לאנשים לחיות. כשאדם רוצה לשאת אישה בצורה מכובדת ולהיות אחראי לילדים, מיד מעבירים אותו לבית הסוהר".

הרב שטיין מציין כדוגמה את סיפורו של גואל רצון שמואשם בין היתר בעבירות של פוליגמיה, לאחר שנישא ל-32 נשים. לדברי שטיין, "30 נשים מצאו פתרון תחת בית של אדם אחד ולמרות הטענות היה להם טוב להסתובב אצלו מאשר להסתובב ברחוב. יש עוד מקרים כאלה, אבל נשים עושות את זה בהסתר. במצב של נישואין ליותר מאישה אחת, נוכל לעלות את הפריון הלאומי ב-10-15% ואם יהיו נישואין פוליגמיים, הנישואין יהיו הרבה יותר מוקדמים".

הרב שטיין מציין כי מאז פרסום המודעה קיבל הארגון שעומד מאחוריו כ-100 פניות. על הרבנים שמתנגדים לנושא אמר הרב שטיין כי "יש לי תזה מאוד פשוטה לעניין הזה. העולם הרבני הוא עולם ממוסד שקשור למדינה. אנשים שמקבלים שכר מהמדינה, פסולים מלדון בענייני דת ומדינה, מכיוון שהם משוחדים ולכן ברור שהם יתנגדו". על העתיד לקרות בנושא ציין הרב שטיין כי "כמו שיש חוקים בעניין שמפריעים לחילונים שמצאו פתרון בקפריסין, כך גם לנו יהיו פתרונות עוקפים".

מנגד, הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת עטרת ירושלים ומבכירי רבני הציונות הדתית, דחה בשיחה עם וואלה! חדשות את היוזמה החדשה בתוקף. "אם היו שואלים על היוזמה הזאת את הפוסקים הגדולים הם היו מגיבים שזה לא שווה דיון בכלל. כל הרעיון הזה הוא לא דבר אנושי", אמר הרב אבינר.

לדבריו, הנימוק שמביאים היוזמים לעידוד הפוליגמיה בדמות הפתרון שתספק לרווקות מבוגרות אינו מספק. "לא מספיק להתחתן צריך גם לחיות באושר. איפה שישנן שתי נשים זה גורם למתחים קשים ביניהן. לא בכדי במקום בו התורה עוסקת בשתי נשים היא מתארת את האחת כאהובה והשנייה כשנואה. זה ייצור שנאה ולא אושר. הלוואי שאיש ידע להתנהג כראוי לאישה אחת. יש הרבה גברים שלא יודעים לעשות את זה, ופוגעים בנשותיהם".

עוד בנושא:

אישום נגד רצון: "יצר לעצמו מעמד כל יכול"

לפניות לכתב: moti.levi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully