וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמאל וימין: מי מסית לאלימות?

ליאור אלפרוביץ'

10.7.2011 / 10:15

אחת הטענות נגד מעצרם המתוקשר של הרבנים דב ליאור ויעקב יוסף היתה בדבר האפליה השיטתית שנוקטת הפרקליטות נגד אישי שמאל, שמעניקה להם לכאורה את חסות חופש הביטוי, ולכן היא נמנעת מלהעמיד אותם לדין, גם אם בדבריהם יש הסתה ממש. רצה הגורל, ובימים האחרונים ניתנות לפרקליטות שתי הזדמנויות כדי להזים את התחושה הרווחת הזו מצד חוגים בימין, והכוונה היא לשתי התבטאויות קשות הקוראות למלחמת אזרחים נגד הדתיים בישראל והמתנחלים.

הראשונה היא של יונתן שם אור, עיתונאי מוכר, אשר כתב באחד מאתרי האינטרנט בהקשר של הדתיים כי "עוד מעט והרוב הדומם יפסיק לדמם וייצא לשפוך דם". הוא אף סימן בפירוש את היעד למתקפה - "הם, ופאותיהם המתנפנפות ברוח הקודש. הם, ועיניהם... הם, וישיבות הדמים שלהם... עוד מעט, והם ישתתקו. עוד מעט והם יטבעו בדמם שלהם".

את נבואת הזעם הקודרת והמאיימת הזו חותם שם אור בקריאה נרגשת לכלל הציבור החילוני להתקומם וליטול חלק בגזירת הגורל המתוכננת לנו במדינת ישראל - "תהיה מלחמה, ויישפך דם. אבל התוצאה ברורה. העם יקום ויעמוד. לא רק על רגליו אלא גם על דעתו ועקרונותיו", הוא כתב בהתלהבות. "העידית תצא לקרב. העובדים, העמלים, הממציאים, האמנים, המדענים, התעשיינים, המורים. אלה שכבר מבינים כי הפור הוטל, אלה או אלה, המדינה או הגטו. חיים או מוות. הגיעה עת הקרב".

כך כתב, בלי להתנצל, בלי להתבייש, בלי לחשוש מתוצאות ההסתה, וכמובן בלי לחשוש מהמשטרה. יתרה מכך, הטקסט המאיים הנ"ל נועד להפצה רחבה ככל האפשר.

לצידו של שם אור עומדת דמות משמעותית יותר - הקולנוען יהודה ג'אד נאמן, חתן פרס ישראל, שבשיחה עם העיתונאי זאב קם הצהיר "שתהיה מלחמת אזרחים בין הימין לשמאל, ואז נראה מי ינצח. זה מה שאנחנו צריכים כאן. מלחמה בין השמאל לימין, בין המתנחלים לשמאלנים, והמתנחלים כמובן ינצחו כי יש להם רוב בציבור הישראלי ובממשלה, ואז תהיה כאן מדינה פשיסטית והכל יסתדר".

יתרה מכך, את הצעתו סיים נאמן בקריאה הפשיסטית "יחי המוות".

האחריות מוטלת על הפרקליטות

ראשית, כדאי לשאול כיצד קורה כי שניים המתיימרים להיות נציגי הנאורות והפלורליזם, אבירי זכויות אדם ואזרח, שהחירות ורוממות הדמוקרטיה בפיהם, ששים אלי קרב ומעודדים מלחמת אזרחים, מלחמת אחים, גם כאשר תוצאותיה ההרסניות ידועות להם.

שנית, נשאל השאלה אם אינם מבינים כי מלחמת אזרחים, כפי שמלמדת ההיסטוריה, אינה מבחינה בין אויבים לתמימים, בין בני השטן לחפים מפשע. זוהי מלחמה שבה באמת כולם יוצאים נפסדים, ובעיקר האומה כולה.

מעבר לכך דומה כי אין צורך לומר עד כמה הדברים האלה מזעזעים. שני אזרחים במדינת ישראל, שניהם לבטח אינטליגנטים, קוראים לפגוע, פיזית ממש, בכל מי שחושב אחרת מהם.

על הפרקליטות מוטלת כעת חובת הוכחת השוויון. הרבנים ליאור ויוסף נחקרו על הרבה פחות מכך. הם עצמם, יש להזכיר, לא חיברו את הספר "תורת המלך" אלא רק הביעו הסכמה בכתב על תוכנו הכללי. לעומת זאת, בשני המקרים שלעיל אין צורך בפרשנות מרחיבה או בדמיון מפותח כדי להבין כי לפנינו שתי קריאות לשפיכות דמים.

שני הכותבים כנים מספיק עם קהל הקוראים כדי לא להסתתר מאחורי אלגוריות או אמירות מרומזות שיכולות להשתמע לשתי פנים.

על רצונם לראות דם נשפך הם מצהירים בריש גלי. הכתובת, כמו שנוהגים לומר, כתובה על הקיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully