וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: לאפשר למתלוננים לראות את תיק החקירה

גלעד גרוסמן

7.7.2011 / 19:20

ארגון "יש דין" וכן ארגוני סיוע לנפגעי תקיפה מינית עתרו לבג"ץ בדרישה לבטל הנחייתו של פרקליט המדינה ולאפשר למתלוננים לקבל מידע מתיק החקירה שלהם במקרים בהם התיק נסגר ללא אישום

ארגון זכויות האדם "יש דין", בשיתוף עם מרכז נגה בקריה האקדמית אונו ואיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית, עתרו היום (חמישי) לבג"ץ, בדרישה להורות לפרקליט המדינה, משה לדור, להתיר למתלוננים על עבירות שונות לקבל מידע מתוך תיק החקירה בתלונתם, במקרים בהם התיקים נסגרו ללא הגשת כתב אישום.

מהעתירה עולה, כי באוגוסט 2002 פורסמה הנחיה של פרקליטת המדינה דאז, עדנה ארבל, הקובעת כי יש להתיר לגורמים רלוונטיים לעיין בחומרי חקירה משטרתיים לצורך הגשת ערר. לטענת הארגונים, מאז פרסום ההנחיה, הם לא נתקלו בסירוב מצד גורמי החקירה והתביעה לעיון בתיק חקירה. אולם, בנובמבר האחרון הוציא לדור הנחיה חדשה, שקובעת כי במקרה שהמתלונן ירצה להגיש ערר על סגירת תיק חקירה בשל היעדר ראיות, לא יימסר לו מידע מתיק החקירה.

הארגונים פנו לפרקליטות המדינה וביקשו לשקול מחדש את ההנחיה, בטענה שהיא אינה סבירה ואף איננה מידתית. לפני כחודשיים הודיע סגן פרקליט המדינה כי בעקבות הפנייה הוחלט לעדכן את ההנחיה. אולם, לטענת הארגונים ההנחיה טרם עודכנה, והמשטרה בינתיים מסרבת לתת להם חומרים הנוגעים למתלוננים שהם מייצגים.

"המחוקק נתן בידי הציבור את הזכות לבחון ולבקר את פעולות משטרת ישראל באמצעות מוסד הערר שבמסגרתו נבחנות החלטות לסגירת תיקים על-ידי דרג בכיר מהגורם שקיבל את ההחלטה", אומרת עורכת הדין כרמל פומרנץ, שהגישה את העתירה יחד עם עורך הדין מיכאל ספרד. "ההנחיה החדשה של פרקליט המדינה פוגעת פגיעה קשה בשקיפות החקירות, מונעת פיקוח ציבורי על עבודת המשטרה ומקטינה את הסיכוי לתקן תקלות שנפלו בחקירת תלונות למשטרה", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully