וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרפאה: צריך לצחצח שיניים לכלב?

ד"ר איל נחמיאס

7.7.2011 / 14:54

וטרינר הבית של וואלה! בעלי חיים מבהיר את העניין הזה, וגם את הזזת העיניים והקפצת הרגליים של כלב בשנתו. ואם אתם חוששים לחייו של המחמד בסביבת נמיות, כנראה שאתם צודקים

כלב בתחרות הכלב המכוער בקליפורניה, 24 יוני 2011. AP
צחצחו את שיניו בקביעות/AP

לכלב שלי (תחש מעורב עם פינצ'ר בן 7) יש ריח לא נעים מהפה כבר כמה שנים. וטרינר המליץ על ניקוי שיניים והריח באמת נעלם, אבל כעבור חודש חזר. בנוסף, לפני כמה חודשים שמנו לב שהוא מתחיל לאבד שיניים. יש קשר בין הדברים? ואיך אפשר למנוע אותם?

פעולת ניקוי שיניים אצל הווטרינר אינה פיתרון לטווח ארוך אלא חלק מפעולות המניעה והטיפול השוטף. למעשה הפעולה החשובה ביותר היא צחצוח שיניים על בסיס יומי שאתם צריכים לבצע. תארו לכם שלא אצחצח שיניים ואגיע אחרי חצי שנה לשיננית – יש סיכוי שהיא תתעלף מהריח. הריח נובע מדלקת חניכיים ואבן שן הצוברים רובד חיידקים וזה מוביל לתופעת הריח הרע. קיימים תכשירים בשוק למניעה ולטיפול; מציע לשקול לעבור עם ג'ל כלורהקסידין על החניכיים פעם ביום, יש תכשירים למי השתיה שמכילים אנזימים המפרקים את הרובד החיידקי ומפחיתים את הריח. יש מזון מיוחד עם כופתיות גדולות לנקוי החניכיים, עצמות דנטליות ועוד שפע מוצרים איכותיים. ניתן להתיעץ עם הווטרינר ולמצוא אצלו או בחנות המחמד את המוצרים המתאימים. לגזעים הקטנים ולדקל במיוחד (תחש) יש נטיה חזקה לנושא ואני שם דגש על כך בהדרכת גורים כדי ליצור הרגלים נכונים של ניקוי שיניים מגיל צעיר.

נמייה. ShutterStock
נמייה. גורי חתולים הם בהחלט חלק מהתפריט/ShutterStock

באזור מגורי יש המון חתולים וגם גורי חתולים. היום הופיעו לראשונה נמיות בשכונה. רציתי לדעת האם נמיה יכולה להזיק לחתולים ולגורי חתולים?

נמיות הינן טורפות קטנות ונחושות ונוהגות לאתר ציד בכל מיני מקומות. גורי חתולים בהחלט עלולים להיות חלק מהתפריט לצערי אך לשמחתכם אולי הן חובבות נחשים. כמו גם עופות קטנים ומכרסמים שיתקבלו בברכה. יש סרט טבע ישראלי בשם 'ארץ בראשית' של הצלם מאפיקים אלפרט – יש שם סצנה מדהימה כיצד נמיה צדה נחש צפע עבור גוריה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
כלב צ'או צ'או ישן. ShutterStock
תופעת REM/ShutterStock

יש לי כלב מעורב חמוד מאוד בן 6 ורציתי לשאול לגבי תופעה חוזרת: כל פעם כשהוא נרדם הוא מזיז את העיניים, כפות הרגליים שלו קופצות והעיניים שלו לפעמים ממצמצות במהירות. מדוע זה קורה?

בזמן השינה הכלב עובר למצב של חלום ובשלב מסוים המוח עובר לפעילות מאד סוערת. הכלב חולם שהוא רץ אחרי כדור, שחתול ענק רודף אחריו , עצם עסיסית נוטפת ניתנת לו על ידי הבעלים אך הכלב של השכנים סחב אותה –ועוד כהנה וכהנה חלומות כלביים שונים. אגב גם לנו בחלום יש שלב שנקרא REM בו למעשה יש תנועת עיניים מהירה. טוענים כי השלב הזה הוא השלב הבריא אליו צריך להגיע בשינה ובו למעשה המוח עובר למצב בו יש חלימה והיווצרות של מצב דמוי מציאות.

יש לכם שאלה לווטרינר הבית של וואלה! בעלי חיים? פנו אלינו. שאלות נבחרות יפורסמו

לאתר המרפאה של ד"ר נחמיאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully