וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צומת המוביל החדש נחנך: סוף לפקקים בצפון?

קובי דוד

6.7.2011 / 17:40

אחרי שנים של פקקי תנועה, המחלף בו הושקעו 350 מיליון שקלים נפתח. המחלף צפוי להקל על העומסים, אך התושבים לא לגמרי מרוצים: "כביש 65, אחד הכבישים המסוכנים בארץ, עדיין לא טופל"

מחלף צומת המוביל החדש ייפתח הערב (רביעי) לציבור הנהגים. 350 מיליון שקלים הושקעו בבניית המחלף שאמור לתת מענה הולם לעומסי התנועה הכבדים שפוקדים את האזור בכל יום מחדש. הצומת, אחד מהצמתים העמוסים בארץ בו מצטלבים הכבישים 77 ו-79 ולמעשה מחבר בין מרכז הארץ לגליל ולצפון, עבר שיפוץ ושדרוג רציניים בחודשיים האחרונים.

ההחלטה לבנות מחלף חדש התקבלה לאחר לא מעט תאונות דרכים ותלונות חוזרות ונשנות מצד ציבור הנהגים על עומסי תנועה כבדים. הפתרון הגיע בדמות של בניית גשר מסיבי לתנועה מדרום לצפון באורך של 120 מטרים מעל לכביש 79. השלב הראשון עבר בהצלחה, ובשלב הבא של הפרויקט שצפו להסתיים בסוף החודש, יפתח הגשר גם מצפון לדרום וכך בעצם תתאפשר תנועת כלי הרכב לכל הכיוונים במחלף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צעד נוסף בקרוב הפריפריה למרכז. צומת המוביל החדש/מערכת וואלה!, צילום מסך

חרף העובדה שמדובר בבשורה משמחת עבור ציבור הנהגים, חלק מהם טוענים שמחלף חדש לא יפתור את בעיות התחבורה הקשות שקיימת בצפון הארץ. "כביש 65 מהווה בעיה אקוטית. אלפי נהגים נהרגים בשנה. הגיע הזמן לטפל גם בבעיה הזו", אמר לוואלה! חדשות תושב רמת ישי, אביגדור נחום, "אני נוסע דרך המחלף בכל בוקר וערב, אמנם מדובר בהישג משמעותי עבור הפריפריה, אבל יחד עם זאת, כביש 65, אחד הכבישים המסוכנים בארץ, עדיין לא זכה לטיפול ראוי, בזמן שהנהגים ייהנו מבנייתו המחודשת של צומת המוביל, נהגים אחרים עלולים להיהרג על כביש 65".

לדברי שר התחבורה, ישראל כץ, מחלף המוביל מאפשר הפרדה מוחלטת של התנועה בכבישים 77 ו- 79 המצטלבים כיום והמחלף הינו חלק משורה של פרויקטים שנועדו לפתח את רשת הכבישים ומסילות הברזל בצפון ולהגביר הבטיחות בדרכים. לדבריו, פתיחתם של מחלף המוביל ומחלף סומך הצפוי להיפתח בקרוב תפתור את בעיית פקקי התנועה מהם סובלים תושבי האזור ותהווה צעד נוסף בקרוב הפריפריה למרכז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully