וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל היפה: חזון שמתגשם

חיים שיין

6.7.2011 / 10:14

רואי השחורות והפרשנים הפסימיים שוב התבדו. המשט המאיים מתאדה. מהמשט נותרו אך ספינות ללא מדחפים, אנרכיסטים מתוסכלים ומטענים שאין להם דורש. התנהלות נבונה ונחושה הביאה תוצאות טובות. אם ממשלת ישראל תמשיך את תנופת ההצלחה בנושא המשט היווני, סביר להניח שגם הצונאמי של ספטמבר יהיה לאדוות גלים ים-תיכונית קלילה ואבו מאזן יצטרך לחכות לספטמבר הבא.

עד שקבלני הדיכאון שבתוכנו יבחרו את הפרויקט הבא שלהם, אני מציע להם לטייל קצת בארץ ולראות מה באמת קורה כאן. ביקור שערכתי, למשל, באוניברסיטת בר-אילן (במסגרת התמנותי לאחד מחבר הנאמנים) הדהים אותי בגילוי של קידמת המדע והטכנולוגיה בארץ. קידמה המעמידה את ישראל בחזית העולמית של המחקר המודרני, מחקר שרק לפני שנים מעטות היה נחשב למדע בדיוני. המפגש גרם לי להתרגש מחוקרים מופלאים במדינה קטנה שמצליחים לרתק עולם שלם בפיתוח תרופות באמצעות ננוטכנולוגיה, במיפוי המוח כשלב מתקדם בהבנת פעולת המכשיר המשוכלל ביותר בעולם ובגיוס השמש כמקור על לשימושי אנרגיה חלופית.

ביטוי הציונות במאה ה-21

במהלך הביקור פגשתי ישראלים צעירים, מדענים מחוננים, שעזבו את מעבדות המחקר החשובות ביותר בארה"ב וחזרו הביתה לתרום לקידומו של המדע העולמי בבחינת "כי מציון תצא תורה". לכל אחד מהם ניתנו מעבדה ותנאי מחקר שאינם נופלים ברמתם מאלו שלהם הורגלו בחו"ל. שוחחתי עם מדענים, עולים חדשים, רובם חובשי כיפות, שעזבו ארצות נכר והשתקעו במדינת ישראל לחדש ימיה של ישראל כאור לגויים. נחשפתי לתלמידי מחקר שבין שירות מילואים אחד למשנהו מבלים שעות רבות מול מחשבים משוכללים וצ'יפים מתוחכמים, כדי לחשוף את סודות הבריאה ולנסות להבין כיצד הכל התחיל. גיליתי אמהות צעירות שלילדיהן הקטנים מעון באוניברסיטה והן שוקדות על ניתוח הפסיכולינגויסטיקה.

החלק המרגש בביקור היה מפגש עם ראשי האוניברסיטה בעניין פתיחת בית הספר לרפואה בצפת, עיר המקובלים, חמדת הגליל. לפני שנים דובר על ציונות של עוד דונם ועוד עז. היום, בראשית המאה ה-21, הציונות מתבטאת, בין היתר, בפיתוח הגליל והנגב באמצעות הבאת המדע הרפואי, המחקר והקידמה הטכנולוגית אל חבלי ארץ שנזנחו במשך שנים רבות. הקמת בית הספר לרפואה בצפת ישנה את הגליל, יביא אליה ממיטב המוחות שיש בישראל, יעורר תנופת פיתוח ובנייה ויחזק את אחיזתנו בצפון ארצנו.

לצערי, בתוך ים התלונות על המצב אנו מתעלמים מהעשייה המופלאה במוסדות המדע, התעשייה וההשכלה הגבוהה בישראל. אילו יכולנו להתנתק לזמן קצר משיגרת ההלקאה העצמית, היינו מגלים כי יש לנו ארץ נהדרת, לא כסאטירה אלא בעולם הממשי. אך מדענים מטבעם צנועים הם, כיוון שבכל יום הם עומדים משתאים אל מול ההוויה רבת ההוד. הם אינם מופיעים בקוקטיילים או בטורי הרכילות. כאנשי מעשה, אין מי שיספר על מעשיהם שלהם.

חזון בן-גוריון מתגשם בימים אלה בנגב, חלומו של הראי"ה קוק מתממש בנחלת אבותינו ונבואותיו של ישעיהו כבר כאן. בשוב ה' את שיבת ציון היינו כחולמים. נעים להתעורר אל חלום דורות שמתגשם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully