וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביד חזקה ובזרוע נטויה

דן מרגלית

6.7.2011 / 10:02

לקראת פלישת הפלשתינים לנמל התעופה בן-גוריון מחרתיים חייבת המשטרה להעניק שם למבצע, ובדרך כלל היא פונה למחשב הפולט כותרת מקרית. אך האירוע המתרגש ובא אינו צריך לשם מזדמן. ראוי לכנותו מבצע "ביד חזקה ובזרוע נטויה".

ההכנות אמש מבטיחות. במשטרה מבינים שנחוץ ביצוע עדין, תוך הימנעות מעימות במידת האפשר והפנמת הידיעה כי הפולשים הגיעו לאחר בדיקה ביטחונית ולפיכך אינם נושאים נשק על גופם, והם פלשתינים אזרחי מדינות ידידות ותומכיהם. הדיוקן הקולקטיבי שלהם מצביע על אב שנולד ברמאללה, אבל בנו בברלין.

רק שהתוצאה חייבת להיות מהירה וחד-משמעית. כאשר דוד בן-גוריון החליט ב-1962 להסגיר לארה"ב את המרגל הנמלט ד"ר רוברט סובלן, הוא הורה לאורזו ולשגרו מהארץ מייד בהגיעו, ולא הניח לו לתמרן בין זרועות הביורוקרטיה. בן-גוריון הוא המודל למה שחייב להתרחש מחרתיים בנמל התעופה בן-גוריון.

הבטן הרכה של ישראל

לבד מהכור הגרעיני בדימונה, נמל התעופה בלוד הוא הבטן הרכה של ישראל. אך האירוע בתחומו לא יתרחש בהפתעה. לפיכך האיש הבכיר שיטפל במטס חייב להפוך את לוד למטהו ולנהל משם את ההתמודדות עם הפולשים. לא להסתלק ולא להיעדר. כאשר ב-1972 נחת בנתב"ג מטוס סבנה החטוף, נטל משה דיין על עצמו את הטיפול הישיר בחילוץ נוסעיו. הוא הפך למפקד בשטח, וכך צריך גם הפעם - אם כי הסיכונים הנוכחיים פחותים באורח משמעותי.

אחד המתדרכים בשירות הפלשתינים נראה בטלוויזיה אומר כי הם יתנגדו לגירושם ומוכנים להיכלא עד שבועיים. אך חובה לגרשם מייד, וככל הניתן לא ע"י חברות התעופה שהביאו אותם לארץ בתום לב אלא דווקא במטוס ישראלי שיובילם למדינה אחרת. זאת כדי לחסוך את אי הנחת שיחושו חברות מסחריות רגילות, שנוסעיהן אינם מעוניינים למצוא עצמם באוויר עם עבריינים כפותים.

אירועי החודשים האחרונים אינם יד המקרה. הפלשתינים החליטו לפתוח במאבק פיזי - לפי שעה לא אלים - על מה שהם מכנים "זכות השיבה" לתיקון "אסון הנכבה". המהלך של ד"ר אחמד טיבי להכניס את הנכבה לספר החוקים הישראלי והפעילות הסורית ליד מג'דל שמס וליד הגדר בבילעין - אף שהתוואי תוקן לפי הוראות בג"ץ - והמשט שעלה לפי שעה על שרטון בנמל פיראוס ועכשיו הפלישה מן האוויר, הם קטעים החוברים יחדיו למחיקת קווי 67' מהמפה לטובת 47', ובעצם למחיקת כל גבולותיה של מדינת היהודים גם יחד.

גם בלוד חייבים יצחק אהרונוביץ ויוחנן דנינו לבנות חומת בלימה. שם, יותר מאשר בכל מקום, אי אפשר יהיה לעצום עין אפילו כלפי סדק דק. נחוצה בלימה מוחלטת, כשם המוצע למבצע: "ביד חזקה ובזרוע נטויה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully