וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום המסחר הראשון בוול סטריט נסגר במגמה מעורבת

ואדים סבידרסקי

5.7.2011 / 23:25

יומו הראשון של שבוע המסחר בבורסות ניו-יורק, לאחר חגיגות ה-4 ביולי, נסגר במגמה מעורבת. מדד מדאו ג'ונס ירד ב-0.1%, ומדד הנאסד"ק התחזק ב-0.35% ובכך רשם שיא של מספר חודשי

היום הראשון של שבוע המסחר בוול סטריט נחתם במגמה מעורבת על רקע נתוני מקרו המעידים כי הסקטור התעשייתי האמריקאי אינו מתאושש בקצב הצפוי. מניות הבנקים הכבידו על דאו ג'ונס על רקע דיווחי מקרו. מנגד, מניות הטכנולוגיה הפגינו עמידות בפני חשש מהאטה כלכלית. מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.1%, מדד S&P 500 איבד 0.15%, ומדד נאסד"ק התחזק ב-0.35% - עלייה רצופה זה יום השישי ושיא של מספר חודשים. בשוק הסולידי, עלו מחירי אג"ח ממשלת ארה"ב ל-19 שנים והתשואה עליהן ירדה ל-3.13%.

המשקיעים האמריקאים חזרו היום לזירה לאחר החגיגות ב-4 ביולי, ובשווקי העולם המתינו לראות באיזה כיוון יבחרו כאשר האירועים באירופה עדיין נמצאים במוקד תשומת הלב. עם זאת, הכיוון במסחר נותר לא ברור אפילו לאחר שסוכנות דירוג האשראי מודי'ס הורידה היום את דירוג האשראי של פורטוגל בארבע דרגות לדרגת אג"ח זבל, בעקבות הסיכון המוגבר שהמדינה תזדקק לחבילת סיוע נוספת לפני שתוכל לחזור לגייס הון בשווקים הפיננסיים.

"אני משתייך למחנה הסבור כי הפתרון להגבלת חוב הממשלתי האמריקאי יתקבל רק ברגע האחרון. בתחילה, הדולר יגיב בחיוב ואף אולי בעוצמה. אך לאחר מכן, הפוליטיקאים ימשיכו לדון בנושא האחריות הפיננסית. אם החוב יעלה על 14 טריליון דולר וימשיך להתרחב - המשקיעים לא יאהבו את זה. במידה שלא יתקבל הפתרון, בפעם הראשונה בהיסטוריה נהיה עדים לחדלות פרעון של טרז'ריס (TB - מלווה קצר מועד האמריקאי). במקרה כזה הדולר יקרוס", אמר היום אסטרטג המט"ח הראשי של מורגן סטלי, האנס רדקר, לרשת CNBC.

הבנק המרכזי של אירופה ימשיך לקבל אג"ח של ממשלת יוון כערבונות להלוואות, אלא אם כל סוכנויות הדירוג בהן הוא משתמש יכריזו עליהן בחדלות פרעון, לפי גורם רשמי בכיר, דיווח אתר העיתון "פיננשל טיימס".

יציבות במצב התעשייה האמריקאית

בזירת המקרו האמריקאית התפרסם היום נתון המעיד על יציבות במצב התעשייה האמריקאית אך קצב ההתאוששות נותר איטי מהצפוי. המדד הראה עלייה של 0.8% בהשוואה לקונסנזוס הכלכלנים אשר העריך כי כמות ההזמנות מהמפעלים האמריקאים בחודש מאי תעלה ב-1%, זאת בניגוד לחודש לפני כן, בו נרשמה ירידה של 1.2% בהזמנות.
המחצית השנייה של השנה תהיה תנודתית, ורמת האי ודאות צפויה להגיע לרמות הדומות לתקופות של המשברים" - כך טוען סטין ג'ייקובסון, הכלכלן הראשי של בנק דני המתמחה המסחר והשקעות, Saxo Bank, בתחזיתו הפיננסית לרבעון השלישי של השנה. "בתקופת המשבר הפיננסי בשנים 2008-2009, רשויות פיננסיות פספסו הזדמנות נוחה לשנות משהו, מאחר ורק בתקופות כאלו כולם מתייחדים במאמץ. כעת, אנו קוטפים פירות של אי עשייה בשילוב טעויות כלכליות, מאחר וסימני צמיחה כלכלית ארוכת טווח, כולל גזרות הנדל"ן ותעסוקה, אינם נראים עדיין. נדרש אימוץ אסטרטגיית פיזור דפנסיבי. אומנם, המודלים שלנו מצביעים על התמתנות רמת הסיכון בשווקים ברבעון השלישי, אך עדיין מוקדם להגיד אם זו תהיה נקודת תפנית ותחילת מגמת עליות ארוכת טווח או שהתיקון של החודשים האחרונים יתעמק", מציין הכלכלן.

מניית רדויז'ן איבדה כ-8%, לאחר שהחברה, אשר מפתחת ומשווקת מוצרים להעברת שיחות ועידה בווידיאו ברשתות תקשורת, פרסמה אזהרת הכנסות ורווח לרבעון השני של 2011. רדויז'ן צופה שהכנסותיה ברבעון החולף יסתכמו ב-18 עד 18.5 מיליון דולר, בעוד שבתחזית הקודמת שניתנה ב-5 במאי צפתה רדויז'ן שהכנסותיה ברבעון השני של 2011 יגיעו ל-22 מיליון דולר.

משטרת רוסיה פשטה על משרדיהן של חברות התרופות נוברטיס, טבע וכן Valenta ו-Akrikhin המקומיות. הפשיטה נעשתה, על פי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, בחשד של תיאום בחלוקת מכרזים מרוכזים של משרד הבריאות הרוסי להספקת תרופות. מכרזי הרכש הם חלק ממדיניות של סבסוד תרופות לאזרחים מועטי הכנסה. על פי רויטרס, החקירה העלתה שחוזי הספקה בהיקף של 2 מיליארד דולר התחלקו בין 6 עד 8 חברות תרופות ב-2006 עד 2008.

בהראל פיננסים החלו היום בסיקור חברת גיוון אימג'ינג ב"תשואת יתר" ובמחיר יעד של 24 דולר (81 שקל), כ-18% מעל מחיר המניה בשוק. "גיוון אימג'ינג נמצאת בחזית הטכנולוגיה לאבחון פתולוגיות בדרכי העיכול, אך ברמה הגלובלית אימוץ הטכנולוגיה איטי, הן על ידי הרופאים והן על ידי המבטחים", אומר סטיבן טפר, אנליסט הפארמה והביומד של הראל פיננסים. "מוקד הצמיחה של החברה בשנים הקרובות צפוי לעבור מהקפסולה לאבחון במעי הדק PillCam SB לקפסולה לגילוי סרטן במעי-הגס PillCam Colon2, אם וכאשר הוא יאושר על ידי ה-FDA בארה"ב".

חברת פוטומדיקס, יצרנית מוצרי לייזר לטיפול בעור, הודיעה אחר הצהריים על חתימת הסכם ותוכנית מיזוג עם חברת רדיאנסי הישראלית שבבעלות לואיס פל ושלמה בן חיים. המניה זינקה בתגובה בכ-8%. על פי ההסכם חברת בת של פוטומדיקס תמוזג לרדיאנסי הישראלית ורדיאנסי תהפוך בת בבעלות מלאה של פוטומדיקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully