וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההשוואה בין רבנים לגבלס: שתי תלונות במשטרה

יהושע בריינר

5.7.2011 / 17:49

בימין זועמים בעקבות המאמר שקרא לצאת למלחמת אזרחים ברבנים שתומכים ב"תורת המלך" ובעקבות התגובות שפרסם מרצה בטכניון. "הסתה מטורפת, צריך לחקור גם בשמאל"

ההתבטאויות של המרצה לפיזיקה בטכניון פרופ' עודד רגב ושל עורך אתר MY SAY יונתן שם אור, שקראו לכאורה לצאת למלחמת אזרחים ברבנים התומכים בספר "תורת המלך", הובילו היום (שלישי) להגשת תלונות נגדם במשטרה. פעילים בוועדי המתיישבים של בנימין והשומרון, התלוננו נגד פרופ' רגב במשטרת מוריה בירושלים.

בוואלה! חדשות נחשף כי בתגובה למאמר של שם אור, השווה פרופ' רגב בתגובותיו באתר את הרבנים שמעורבים בפרשת "תורת המלך", לשר התעמולה הנאצי יוזף גבלס. "מי שממשיך דרכו של גבלס", כתב פרופ' רגב, "הם ה'רבנים' שעליהם מדובר. ה'היטלר' שלהם עדיין לא הצליח להופיע בזירה. אם המדינה תמשיך להתנהג אל הנבלות האלה כמו שהיא עושה עכשיו, אין ספק שיופיע גם 'היטלר'".

הפעילים שהגישו תלונה במשטרה נגד פרופ' רגב אמרו לפני כניסתם לתחנה כי "בעקבות הצביעות החוגגת לאחר מעצרם של הרב דב ליאור והרב יעקב יוסף נראה האם רשויות החוק יפעלו באותו האופן כנגד פרופ' רגב". במקביל הגיש אזרח פרטי, עו"ד רחמים דיין ממכבים רעות, תלונה במשטרת מודיעין כנגד שם אור ופרופ' רגב.

בתוך כך, מספר חברי כנסת וארגונים פנו אל היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד שם אור ופרופ' רגב בחשד להסתה. ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד) קראה לעו"ד וינשטיין לחקור את פרופ' רגב בגין קריאתו לאלימות כנגד דתיים וכן בעקבות ההשוואה שעשה בין רבנים לנאצים. "זהו מקרה מבחן נוסף לפרקליטות להראות שגם מסיתים מהשמאל נחקרים ומועמדים לדין בעוון הסתה". גם הפורום המשפטי למען ארץ ישראל וח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) פנו ליועץ המשפטי לממשלה. "ההסתה המטורפת של פרופ' רגב שקרא לרצח מעמידה שוב את הפרקליטות במבחן האכיפה", אמר בן ארי.

ארגון זכויות האדם ביש"ע הגיש בקשה רשמית למשנה לפרקליט המדינה שי ניצן, מי שהורה על פתיחת החקירה כנגד הרבנים יצחק שפירא, מחבר הספר "תורת המלך", וכנגד הרבנים דב ליאור ויעקב יוסף שנתנו את הסכמתם לספר, בדרישה לעצור את רגב ושם אור. "המאמר עונה על כל הקריטריונים הנדרשים כדי לפתוח בחקירה פלילית כנגד כותב המאמר", כתבה מנהלת הארגון אורית סטרוק, "וחלק מהטוקבקים למאמר אינו נופל בחומרתו מההסכמות שנתנו רבנים לספר 'תורת המלך'. אבקשך לפתוח בחקירה כנגד כל הנוגעים בדבר, כולל הפעלת צוותי בילוש לאיתור המגיבים עלומי השם". גם בשמאל גינו את דבריו של פרופ' רגב. ח"כ אילן גילאון (מרצ) אמר כי "דבריו מהווים הסתה לשנאה ולאלימות והם אינם ראויים. יש למצות את הדין עם המסיתים מכל הצדדים". מהטכניון סירבו להגיב לדברים, אך פרופ' רגב מסר מוקדם יותר בתגובה: "למה אתם מפרסמים טוקבקים? פשוט תפרסמו את כל המאמר. אין כאן שום עבירה בדברים ואני לא רוצה להגיב".

שם אור עצמו ביטל את ההאשמות והבהיר מוקדם יותר בשיחה עם וואלה! חדשות כי לא עבר על החוק: "לא קראתי למלחמת אחים, פשוט כי אני לא מגדיר את האנשים האלה כאחים. אני צופה שתהיה מלחמת אזרחים ואני אומר את זה בצער רב. לא הסתתי והמאמר נכתב במסגרת חופש הביטוי. אני חוזה שחורות למדינה וחוזה שזה מה שיקרה ואינני רואה מישהו שיפרש את המאמר שלי אחרת".

חושבים שצריך להעמיד את פרופ' רגב לדין? בואו להצביע בפייסבוק

עוד בנושא:

פרופ' בטכניון: הרבנים שנעצרו - ממשיכיו של גבלס
הרבנים תומכים בליאור ויוסף - הח"כים הדתיים פחות
הרב דב ליאור: "אסור שרבנים יחששו להביע דעה"

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully