וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "ארגוני זכויות האדם פועלים מאהבת ישראל"

פנחס וולף

5.7.2011 / 15:58

יו"ר האופוזיציה נפגשה במשכן הכנסת עם חברי הדירקטוריון של הקרן החדשה לישראל והביעה התנגדות להעמדה לדין של חיילי צה"ל. "כל השוואה בין חיילים לטרוריסטים אינה מקובלת"

"גם אם אני לא תמיד מסכימה עם כל עמדותיהם של ארגוני זכויות אדם שונים, ואני לא, ישראל חזקה מספיק כדי לנהל את הדיאלוג הזה בתוכה, בלי להעביר חוקים אנטי-דמוקרטיים" – כך אמרה אתמול (שני) יו"ר האופוזיציה ציפי לבני (קדימה) בפגישה במשכן הכנסת עם חברי הדירקטוריון של הקרן החדשה לישראל. תוכן הפגישה הגיע לידי וואלה! חדשות.

הפגישה, שנערכה ביוזמת הקרן החדשה לישראל, נסובה סביב נושא ההכרזה החד-צדדית של הפלסטינים הצפויה בספטמבר וסביב הצעות חוק המבקשות להצר את צעדי ארגוני השמאל. לבני אמרה כי הובילה את קדימה למשמעת סיעתית בהצבעה נגד הקמתה של ועדת חקירה לארגוני השמאל. "הבעיה אינה בארגונים שרוצים בטובתה של ישראל ובביקורת שהם משמיעים מתוך אהבת ישראל, גם אם יש חילוקי דעות, אלא בכאלה שמנסים לנצל את אותם הארגונים בשביל לפגוע בישראל ולהמשיך בתהליך הדה-לגיטימציה כלפיה", היא קבעה.

עם זאת, לבני היתה נחרצת נגד העמדה לדין של חיילי צה"ל על "פשעי מלחמה". "כל השוואה בין חיילי צה"ל לבין טרוריסטים – אינה מקובלת בתכלית", אמרה. "כל מערכת משפטית בעולם החופשי מפרידה בין רוצח להורג בשוגג. הדרישה שלי מהעולם ומהארגונים השונים היא לא להימנע מלשפוט את ישראל. הדרישה היא שישפטו אותנו על פי ערכיהם שלהם ולא בסטנדרטים כפולים".

נשיאת הקרן החדשה לישראל, נעמי חזן, אמרה בעקבות הפגישה כי "הפגישה עם ציפי לבני הייתה טובה וחשובה עבור הקרן החדשה לישראל. אנו שמחים על המחויבות שלבני מביעה לגבי עתידה של מדינת ישראל ולגבי הדמוקרטיה בישראל. בעידן, בו ארגוני החברה האזרחית מותקפים באופן פופוליסטי על ידי הכנסת, תוך רמיסת ערכי יסוד של הדמוקרטיה. חשוב שאישים מרכזיים במערכת הפוליטית יגנו בכל הכלים העומדים לרשותם על הזכות של החברה האזרחית בישראל להתקיים".

חזן הוסיפה כי "אנו מקווים שבסיועה של לבני וחברי כנסת אחרים, הקרן החדשה לישראל תצליח להדוף חקיקות שמטרתן לסכל ולהעלים גורמים המביעים ביקורת דמוקרטית לגיטימית. כוחה של ישראל הוא בהיותה מדינה דמוקרטית המאפשרת למגוון קולות להישמע, כולל אלה המאתגרים אותה, ולצערי בכנסת ישראל יש חברי כנסת שאינם מבינים זאת".

עוד בנושא:

נעמי חזן: "תקיפת ארגוני זכויות אדם - איום לדמוקרטיה"
"למנוע הענקת תקנים לגופי-שמאל שהעידו נגד צה"ל"

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully