וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה תפצה נהג שנעצר לשווא בחשד שנהג בפסילה

קובי מנדל

5.7.2011 / 9:12

תושב קרית ים נעצר לבדיקת רשיונות שגרתית במהלכה טען השוטר כי הצעיר נוהג בפסילת רשיון. הסבריו כי הפסילה כבר הסתיימה לא הועילו והוא נלקח לחקירה. עכשיו הוא יפוצה ב-7,000 שקלים

תושב קרית ים זכה היום לקצת צדק: בית משפט השלום בחיפה חייב היום (שלישי) את מערכת בתי המשפט ואת משטרת ישראל בתשלום פיצויים בסך של 7,000 שקלים לצעיר בן ה-24, לאחר שעוכב לחקירה שלא לצורך על ידי שוטר.

מפרטי התביעה עולה, כי הצעיר נהג בכביש עירוני באזור הקריות, ותוך כדי נסיעתו נדרש על ידי ניידת משטרה אשר עמדה בקרבת מקום לעצור לצורך בדיקת רשיונות שגרתית. במהלך הבדיקה טען השוטר כי הנהג נוהג בזמן פסילה אשר הוטלה עליו על ידי בית המשפט לתעבורה בחיפה, עבירה אשר בגינה הוא צפוי לעונש מאסר ולפסילת רישיון ארוכה.

הנהג אשר סיים את תקופת הפסילה כחמישה חודשים לפני המקרה, טען בפני השוטר כי מדובר בטעות, אולם השוטר דחה את טענותיו וקבע כי לפי המסוף המשטרתי הוא לא הפקיד את רישיון הנהיגה מלכתחילה. בשל כך, עוכב הנהג לחקירה בתחנת המשטרה שם נחקר בחשד לנהיגה בזמן פסילה ורישיונו נלקח ל-24 שעות.

יום למחרת, בשימוע אשר נערך לו במשטרת התנועה הובהר לקצין אשר ערך את השימוע, כי התובע הפקיד את רישיונו וכי הוא לא נהג בזמן פסילה. בעקבות כך, הושב לתובע הרישיון והתיק נגנז. כאמור, בגין עיכובו של הצעיר במשך כשעתיים ובגין חקירתו ללא כל סיבה מוצדקת, חוייבה המשטרה לפצות אותו ב-3,500 שקלים לכל שעת עיכוב (סך הכל 7,000 שקלים).

פרקליטו של הצעיר, עורך הדין קובי אלזרע, מסר לוואלה! חדשות, כי "פסק הדין מלמד כי למעצר שווא ולו לשעות מספר יש מחיר והמחיר הוא גבוה. אני מקווה כי הגורמים הרלוונטיים יפיקו את הלקחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully