וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומה בחולות: מה גרם למותה של ליאורה סבגי?

רמי שני

5.7.2011 / 0:00

הדיונות בהן נמצאה גופתה של ליאורה סבגי, שנעדרה מזה כחודש, לא סייעו לספק תשובות לסיבות מותה והיעלמותה. גם פנים רכבה, או הגופה עצמה, לא עזרו לשוטרים בפיצוח התעלומה

חולות שבטה אינם אזור שמושך מטיילים באופן מיוחד, בוודאי לא עבור אלה המוגבלים קשות בתנועתם. נראה כי רק רכבים משוריינים מסוגלים לצלוח את הדיונות, רכסי הסלעים וערוצי הנחלים, ועל כך יעידו סימני זחליהם. בשל כך, התקשו תחילה חוקרי המשטרה לקבל את העובדה שדווקא שם נמצא רכבה של ליאורה סבגי, בת 38 ממושב פטיש במערב הנגב.

עוד על מציאת גופתה של סבגי:
אותרה גופתה של הנעדרת הנכה מדרום הארץ

גופתה של סבגי, שנעדרה 48 ימים, נמצאה במצב של ריקבון מתקדם בתוך הרכב, המצויד במעלית מיוחדת לנכים בעלי כסאות ניידים. דלת הרכב הצמודה למעלית הייתה פתוחה כשהרכב התגלה על ידי אדם שסייר במקום. מציאתו רק הגבירה את תחושת אי הנוחות והתעלומה שאופפת את היעלמה של סבגי: "היא הייתה בלי הטלפון הנייד שלה, שנמצא שלושה ימים אחרי שנעלמה בבית של המטפלת שלה", סיפר אחיה גיא, "זה מוזר איך היא נסעה בלעדיו. המטפלת היא האחרונה שראתה אותה בחיים ולמדנו ממנה שליאורה הייתה נסערת מאוד ביום שבו נסעה".

לאן נסעה סבגי? אחותה מיטל ניסתה לענות על השאלה: "היא חשבה לנסוע לפארק אשכול, ואולי שינתה תכניותיה והחליטה לנסוע לאילת. היא כנראה נקלעה למצוקה ובשל כך לא הייתה יכולה להזעיק עזרה או לחזור לכביש הראשי". האזרח שהבחין ברכב הנטוש לכאורה, הודיע על כך לגורמי ביטחון ומשם הועברה הידיעה למשטרה. החוקרים הונחו להגיע לשם עם רכב בעל עבירות גבוהה, שכן מדובר באזור קשה לנגישות. המראה שנגלה לעיניהם היה קשה. תוצאות הימים החמים ניכרו היטב בגופה, שהייתה מוטלת על כיסאה ופניה לעבר הדלת הפתוחה. החוקרים מיהרו לחפש סימנים ועדויות שיבהירו את הנסיבות בהן הגיע הרכב למקום בו נמצא בלב החולות.

"אולי במכון לרפואה המשפטית יבינו"

האדמה היא חברה טובה לאנשי המעבדה לזיהוי פלילי; את שהיא אוצרת עליה, קשה להעלים. שרידי תנועה, חפירה או הזזה של חלקים ממנה יהיו ניכרים גם לפרקי זמן ארוכים, ועל כן החוקרים מבקשים לדבר בשפתה. האדמה מסביב למכוניתה של ליאורה סיפרה הרבה, אך דבריה לא סייעו לפצח את תעלומת הגעתה למקום בו נמצאה. גלגלי הרכב לא התחפרו בקרקע החולית, ובמקום נראו מעט מאוד שרידים של תנועת כלי רכב, מרביתם ישנים מאוד.

פנים הרכב אכזב אף הוא בניסיונות לפתור את התעלומה, וגם גופתה של סבגי לא הציעה תשובות, בשל מצבה. "אולי במכון לרפואה משפטית יצליחו להבין מה קרה לה", סבור גיא סבגי, "אבל גם הניתוח עצמו התמהמה, דבר שגורם לנו לדחות את מועד הלוויה באופן משמעותי". עבור המשפחה, מדובר במהלומה נוספת, המתווספת לבשורה הקשה על מציאת הגופה. "אנחנו רוצים להביא אותה למנוחת עולמים, ונאלצים לדחות את האירוע פעם אחר פעם", אמר סבגי.

חוקרי המשטרה ממשיכים לנסות לפצח את התעלומה, אך נראה כי גם לאחר שיתקבלו תוצאות נתיחת הגופה, יהיה קשה מאוד להניח את היד על סיבה אחת מרכזית או כמה סיבות, שהביאו למותה של ליאורה סבגי.

(עדכון ראשון: 22:00, 04.07.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully