וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטרה: למנוע פוטש תיאוקרטי

דן מרגלית

4.7.2011 / 9:50

המשטרה עשתה את המזער הנדרש ממנה ופעלה כמי שכפאה שד. ארבעה חודשים המתינה לדב ליאור שיואיל לכבד את החוק ומשסירב חסמה את דרכו מקריית ארבע לירושלים כדי לא להלבין פניו לעיני צאן מרעיתו ויירטה אותו לחקירה קצרצרה. חסידיו זעזעו את שלטון החוק והסתערו על ביהמ"ש העליון וצרו על הכניסה לבירה, ובהמשך לכל אלה התבטא מנהיגם כי הדמוקרטיה היא "העבודה הזרה של דורנו".

אתמול התווסף לפוטש התיאוקרטי שלהם גם האירוע התמוה של חקירת הרב יעקב יוסף. נטלוהו בכבוד והציגו לו שאלות במשורה, ולא במתקן משטרתי חלילה אלא במטה הארצי, ובכל זאת עוד הפגנה סוחפת אתמול והיום, וחסיד של הרב הזכיר כי השופט יעקב צמח אשר דן למאסר את אריה דרעי נפטר. משמיים עושים את מלאכתנו, התבטא. נורא. דווקא הרב עובדיה יוסף מילא את תפקיד הילד ב"בגדי המלך החדשים" בהתבטאו כי בנו שלא הלך למשטרה "טיפש". נאמנים דברי אוהב. אב אוהב. אך לא מדובר בטיפשות לשמה. כאשר ח"כ כמו יעקב כץ מדבר על קביעת מערכת חוקים חדשה הוא חושב על תיאוקרטיה. לא מעמד האישה ולא שוויון בפני החוק ולא בג"ץ. רק שלטון רבנים, ועולה בידו להלך אימים על אנשים כמו יולי אדלשטיין וזאב אלקין שעושים את חשבון הפריימריס ומצדיקים את מפרי החוק. הם אינם רוצים שהרבנים ייחקרו על הסתה לפגיעה בילדי גויים, ומה כשייחשדו בהטרדה מינית של קטינות וקטינים? והכאת ילדים במשפחה? והרעבתם?

להגן על הדמוקרטיה

אנחנו אשמים. לא השמאל הקיצוני שאין לו עניין בזיקה בין ההלכה היהודית לבין ארץ ישראל לבין התפישה הציונית. גם לא החרדים אשר גדלו וחונכו בישיבות הממושמעות-ממושטרות של ליאור וחולמים להחזיר את ישראל לתמול-שלשום, לגטו הרוחני הישן. אנחנו – אלה שרצו לראות באחדות ישראל ולא ויתרו על המורשת היהודית כמרכיב מרכזי בחינוך הנוער, ומבינים שצריך ללמוד בעל פה פרקים ממוסר הנביאים ומאהבת הארץ הכלולים בספר הספרים הנזכר גם במגילת העצמאות, ויודעים כי אפשר לתמוך בשתי מדינות לשני עמים אבל אין תעודת בגרות לנוער יהודי שלא ביקר בכותל ובמערת המכפלה.

יש ויכוח יסודי עם הרב ליאור, שאינו מבין כי מהותה של היהדות היא צירוף של קבלת מרות הריבון עם הפולמוס – מילה נרדפת או מרכיב חשוב בדמוקרטיה. היצירה היהודית נולדה במחלוקת ולא בקבלת מרות הרבנים בבחינת "כזה ראה וקדש". אך זה ויכוח שמצריך מסגרת אחרת. העיקר עכשיו הוא שהתיאוקרטיה לא תעבור. זו משימתם של בנימין נתניהו וראובן ריבלין ובני בגין ודן מרידור ומשה (בוגי) יעלון וסילבן שלום וגדעון סער, וגם שותפם אהוד ברק חייב לשאת בנטל. אם הם לא יקומו להגן על ביהמ"ש העליון וערכי הדמוקרטיה, אלא יניחו הכל לפרשי המשטרה וסוסיה יקועקע שלטון החוק עד כדי כך שגם אנחנו – אוהביה של ארץ היהודים ותורת היהודים ומוסר היהודים – לא נוכל לשאת זאת עוד. די להפקרות. ראו, הוזהרנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully