וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: יום רביעי ברציפות של עליות שערים

נמרוד הלפרן

30.6.2011 / 23:29

דאו ג'ונס עלה יום רביעי ברציפות ומחק הירידות ברבעון; אפל סגרה את מחצית השנה הראשונה הגרועה ביותר מאז 2008; אי-ביי קפצה ב-11% תוך יומיים

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית ביום האחרון של הרבעון על רקע התחזקות ההערכות כי יוון תצליח להימנע מחדלות פירעון ובעקבות עלייה מפתיעה במדד מנהלי הרכש של אזור שיקגו בארה"ב.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-1.2% - עלייה יומית רביעית ברציפות - ומחק בתוך כך את כל הירידות של הרבעון השני של השנה. המדד עלה ב-0.7% בסיכום רבעוני. מדד S&P 500 טיפס ב-1% אולם ירד בסיכום חודשי בכ-2% - ירידה חודשית שנייה ברציפות. בסיכום רבעוני איבד המדד במחצית האחוז אולם הוא עודנו גבוה ב-5% מרמתו בתחילת השנה. מדד נאסד"ק הוסיף 1.2%.

שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות זה היום הרביעי ברציפות - רצף הירידות הממושך ביותר מאז פברואר - לרגל סיום תוכנית ההרחבה הכמותית השנייה של הבנק הפדרלי. התשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.05% לרמה של 3.16% - הרמה הגבוהה ביותר בחודש יוני. בסיכום שבועי קפצה התשואה ב-0.28%.

מדד מנהלי הרכש של אזור שיקגו עלה ביוני לרמה של 61.1 נקודות לעומת 56.6 נקודות בחודש מאי, מסר היום מכון המחקר ISM. כלכלנים צפו ירידה של המדד לרמה של 55 נקודות. המדד עלה בחודש מארס לרמה של יותר מ-70 נקודות. קריאה של המדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביעה על צמיחה בפעילות הכלכלית, ואילו מדד מתחת לרמה זו משקף ירידה בפעילות.

מספר תביעות האבטלה נותר מעל לרמה של 400 אלף זה השבוע ה-12 ברציפות

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד בשבוע שעבר ב-1,000 לרמה של 428 אלף, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. כלכלנים צפו ירידה חדה יותר במספר התביעות לרמה של 420 אלף. מספר תביעות האבטלה נותר מעל לרמה של 400 אלף זה השבוע ה-12 ברציפות.

מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי: ממשלת יוון זכתה היום לניצחון חשוב נוסף בפרלמנט היווני, וניצחה בהצבעה השנייה על תוכנית הצנע במדינה, המכשול האחרון בדרך לקבלת הסיוע הדרוש למדינה כדי להימנע מחדלות פירעון. ממשלתו הסוציאליסטית של יורגוס פפנדראו הצליחה להשיג את הרוב הדרוש לה של יותר מ-150 קולות בפרלמנט בן 300 המושבים, כדי להבטיח את אישורה הסופי של תוכנית הצנע. ההצבעה נועדה לאשר את פרטיה החשובים של התוכנית, כולל העלאות מסים, קיצוצי הוצאות, הפרטות ופיטורים במגזר הציבורי.

בזכות אישור התוכנית, זכאית יוון לקבל סבב הלוואות של 17 מיליארד דולר שנחוץ לה כדי לממן את חובותיה במהלך החודשים הקרובים. אישור התוכנית סולל את הדרך לחבילת החילוץ השנייה עשויה עשויה למנוע מיוון להגיע לחדלות פירעון.
מניית אפל נמצאת בדרכה למחצית השנה הראשונה הגרועה ביותר מאז שנת 2008, כאשר המשבר הכלכלי העולמי גרר נפילות חדות בשווקים. המניה נסחרת כעת ברמה הנמוכה ביותר מ-4% מרמתה ב-14 בינואר - יום המסחר האחרון בטרם הודעת המנכ"ל סטיב ג'ובס על כוונתו לצאת לחופשה בשל בעיות בריאות, זו הפעם השלישית מאז שנת 2004.

גילת לווינים נסחרת על רקע קבלת חוזה בספרד

ענקית המסחר המקוון אי-ביי נסחרת בעליות חדות זה היום השני ברציפות בעקבות המלצות "קנייה" של אנליסטים. אנליסטים של בנק אוף אמריקה העלו את המלצתם למניה מ"נייטרלי" ל"קנייה". אנליסטים של סיטי אף הם העלו את המלצתם למניה מ"החזק" ל"קנייה".

חברות השקעה פרטית בהן בלקסטון, KKR ו-TPG לוחצות על ענקית הטכנולוגיה היולט פאקרד (HP) לפצל חלק מחטיבותיה לחברות נפרדות ולמכור אותן, לאחר ש-HP הורידה את תחזיות הצמיחה במכירות פעמיים ברציפות, דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס. עם זאת, מנכ"ל החברה, ליאו אפוטקר, אינו מעוניין לפצל את החברה.

במניות הישראליות גילת לווינים נסחרת על רקע קבלת חוזה בספרד לפריסת רשת פס רחב עבור אחת מ-7 ספקיות התוכן בשפה הספרדית HISPASAT.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully