וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 שנות מאסר לגבר שגרם לנשים להתאהב ושדד אותן

גלעד גרוסמן

30.6.2011 / 17:00

יהודה בן אייר הציג עצמו בפני נשים בתור איש עסקים, סוכן שב"כ או איש משטרה, פיתח איתן קשר רומנטי, גרם להן להתאהב בו, ואז שדד אותן ונעלם. השופט: "כיעור, רשעות ורוע"

בית משפט השלום בתל אביב גזר היום (חמישי) עשר שנות מאסר על יהודה בן אייר, שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בשורה ארוכה של עבירות גניבה ומרמה. בן אייר נהג להציג עצמו כאיש עסקים או איש כוחות הביטחון, לרכוש את אמונן של קורבנותיו, ואז לגנוב את רכושן או לקבל מהן כספים תמורת הבטחות שונות שמעולם לא התכוון לממש.

בין השאר, בן אייר הציג עצמו כאיש שב"כ, איש משרד הביטחון, איש עסקים, שוטר לשעבר, איש צבא לשעבר ועוד. בכתב האישום מתוארים 14 מקרים בהן פגש נשים שונות, הציג עצמו בזהות בדויה, ולאחר שנרקם בינו לבינן קשר רומנטי, הוא גנב מהן כסף או תכשיטים, או הצליח לקבל מהן כספים בתואנות שווא שונות. באחד המקרים, כאשר אישה עמה ניהל קשר רומנטי השאירה אותו לבד בביתה, הוא גנב ממנה 4,000 דולר ותכשיטים בשווי 300,000 שקלים. במקרה אחר הגיע לקניון בחיפה עם בת זוגו, שמסרה לידיו את תכשיטיה. הוא אמר לה שהוא הולך לשירותים, ואז נמלט עם התכשיטים.

בן אייר לא היסס לפגוע גם בנשים נכות ובעלות לקויות. באחד המקרים שבהם הורשע, הוא הציג עצמו בפני אישה עיוורת כאיש עסקים מצליח, הבטיח לה שבכוונתו להתחתן עמה, ואז גנב ממנה מאות שקלים, תקליטורים ובשמים. בנוסף, הוא צילם אותה בעירום, ואיים להפיץ את התמונות לאחר שהתלוננה נגדו במשטרה.

"אין צורך להכביר מילים באשר לכיעור, לרשעות ולרוע שליוו את מעשיו של הנאשם", כתב השופט בני שגיא בגזר הדין. "התמונה המצטיירת מבחינת הנתונים השונים, כמו גם מעברו הפלילי המכביד של הנאשם, שכשל בעבר בעשרות עבירות דומות וריצה מספר רב של תקופות מאסר, הינה קיצונית בחומרתה, שלא לומר שחורה משחור. ואם היה עוד צורך בתוספת 'דובדבן' לעוגת הבאושים שאפה הנאשם, מגיע אותו 'דובדבן' בדמות העובדה כי חלק משמעותי ממעשיו הנלוזים בוצעו עת היה אסיר נמלט לאחר שנשפט בגין עבירות דומות ותרגילי עוקץ זהים לחלק מתרגילים בהם עשה שימוש אף הפעם".

השופט ציין את הפגיעה בנפשן של הקורבנות, לצד הפגיעה ברכושן, וקבע כי טענתו של בן אייר כי החל בקשרים הרומנטיים עם הנשים השונות מתוך רצון לקשר אמיתי, מקוממת וצינית, וכי הוא אינו מסוגל לפתח כוונה טובה ביחס לאדם שאיננו הוא עצמו. הוא גם לא קיבל את דברי החרטה שהציג בן אייר. "אם ניתן להצביע על דבר אחד אותו הרוויח הנאשם ביושר, הרי זה חוסר האמון של בית המשפט בהבטחותיו ובכנות חרטתו", נכתב בגזר הדין. השופט שגיא גזר על בן אייר שמונה וחצי שנות מאסר, וכן הפעיל מאסר על תנאי של שנה וחצי שעמד כנגדו. בנוסף הוא חויב לפצות את קורבנותיו בסכום כולל של מאות אלפי שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully