וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסעדה לא הכניסה חייל בגלל המדים - ותפצה אותו

קובי מנדל

30.6.2011 / 14:30

רביב רוט הגיע למסעדת "אזאד" בחיפה והתבקש לצאת מפני שלבש מדי צה"ל. הוא תבע את המסעדה ויפוצה ב-15,000 שקלים. השופט: האפליה נבעה רק בגין המדים ויש להביע על כך מורת רוח

בית משפט השלום בחיפה חייב היום (חמישי) את בעלי מסעדת "אזאד" בחיפה, לפצות בסכום של 15,000 שקלים והוצאות משפט את איש חיל הים רביב רוט, אשר נתבקש לעזוב את המסעדה כשהגיע אליה לבוש מדים לפני כשנה וחצי. ההחלטה להענקת הפיצויים התקבלה בגין הפרת החוק לאיסור אפליה במוצרים, שירותים וכניסה למקומות בידור ומקומות ציבוריים על ידי המשטרה.

רוט הגיע למסעדה בשעות אחר הצהריים על מנת לסעוד עם בת זוגו, כאשר היה לבוש מדי צבא. אחראית המשמרת מסרה לו ולחברתו כי מדיניות המסעדה היא שלא להכניס אנשים במדים. השופט שמעון שר ציין בהחלטתו כי המחוקק - בנסותו להתמודד עם הבעיה החברתית של האפליה, לרבות כניסה למקומות אשר בבעלות פרטית - ראה לנכון לחוקק החוק ובכך להחיל את עקרון השוויון גם על עסקים פרטיים.

השופט הבהיר כי המחלוקת המרכזית בין הצדדים היא האם הרשימה המופיעה בחוק כוללת גם את "אי מתן אפשרות כניסה לחיילים לובשי מדים", וכי סוגיה זו לא הוכרעה באופן החלטי בבית המשפט העליון, ובבתי המשפט השונים, הן המחוזי והן השלום, ועל כן המחלוקת היא מחלוקת פתוחה. השופט ציין כי הוא סבור כי ראיית הרשימה כרשימה סגורה, הינה למעשה "מכת מוות" לחוק עצמו.

השופט קבע כי המסעדה לא הציגה מדיניות גלויה באשר לאי הכנסת לובשי מדים למקום, אשר ניתן היה להבחין בה אם בשלט או בהודעה כלשהי לכלל הציבור.

עוד הוסיף השופט כי תחושתו מהסיטואציה שהתעוררה בפניו היא כי "גם אם הדברים נאמרו בצורה מנומסת וגם אם לכאורה היה מוכן לקבל אותו ללא מדים, דווקא התנהלות זו מצביעה שהאפליה נבעה רק בגין היותו לובש מדי צבא, ויש להביע מכך מורת רוח. אני סבור כי יש לשדר לציבור, גם היהודי וגם הערבי, מוסלמי, נוצרי, יהודי, או כל דת אחרת, כי הסובלנות היא הפתרון ואין בכך אמירה פוליטית, והדרך שבה נקט הנתבע מגבירה רק את החיכוך וגורמת לסיטואציה שבה במקום להביא לשוויון יוצרים אי שוויון שבטוחני כי לא רצוי כלפי שני הצדדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully