וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיבוך בבדיקת מי שפיר: העובר מת, חשש לחיי אמו

אריאל נוי

29.6.2011 / 12:11

בת 26 שהייתה בהריונה הראשון עברה את הבדיקה בבית חולים פרטי במרכז, אך מצבה הידרדר והיא אושפזה במחלקה לטיפול נמרץ. לדברי מנהל המחלקה, הצעירה לא תוכל להיכנס שוב להיריון

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכה: גדי וינסטוק)

לעבור בדיקת מי שפיר או לא? הדילמה המוכרת בקרב נשים בהיריון, נגמרה בסוף השבוע האחרון ברע: צעירה בת 26, שהייתה בהריונה הראשון, הגיעה לעבור את הבדיקה הלא פשוטה בבית חולים פרטי במרכז הארץ, אך למחרת הידרדר מצבם הבריאותי שלה ושל העובר. היא אושפזה מיד בבית החולים קפלן ברחובות כשהיא סובלת מזיהום, חולשה, חום גבוה ותשישות.

בדיקת הרופאים העלתה, כי הצעירה לקתה בחיידק אלים שבעקבותיו מת העובר ברחמה, עוד בטרם הגיעה לבית החולים. בשל ההידרדרות במצבה, החליטו הרופאים לכרות את רחמה כדי להשתלט על הזיהום. כעת, היא מורדמת ומונשמת במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים, כאשר קיים חשש ממשי לחייה.

"מצבה של הבחורה קשה. יש לה כשל מערכתי והיא עדיין בטיפול נמרץ תחת השגחה. ככל הנראה היא לא תוכל להיכנס להיריון שוב מכיוון שהרחם שלה הוצא", סיפר מנהל יחידת טיפול נמרץ כללית בבית החולים קפלן, ד"ר עדי נמרוד, בשיחה עם וואלה! חדשות. לדבריו, "השחלות שלה נשארו והיא תוכל להביא ילד עם ביציות. הזיהום שנוצר הוא לא נדיר - זהו חיידק נפוץ של מערכת העיכול, אך הקריסה המהירה של המערכות זה מה שהפתיע את כולנו".

"הסיכון העיקרי בבדיקה הוא זיהום הרחם"

הרופאים ממליצים לנשים בהיריון לעבור בדיקת מי שפיר מגיל 35, ובכל זאת נשים רבות מעדיפות לעשות את הבדיקה בטרם הגיעו לגיל. הסיבוכים האפשריים מהבדיקה רבים, אך עדיין נשים עוברות אותה - ברוב המקרים בהצעת הרופא המטפל. בין הסיבוכים האפשריים מהבדיקה, ירידת מים מוקדמת, זיהום מי השפיר, התכווצויות ברחם, פגיעה בעובר ואף לעיתים גם מותו.

"מי שפיר זהו הנוזל שנמצא בתוך הרחם, שם נמצא העובר. על ידי בדיקת מי השפיר, אפשר ללמוד על העובר מבחינה גנטית וגם אפר לדעת מה מינו", מסביר פרופ' דניאל זיידמן, רופא בכיר במחלקת יולדות בבית החולים שיבא בתל השומר, ויו"ר החברה הישראלית לאמצעי מניעה ובריאות מינית. "בין השבוע ה-16 ל-18 של ההיריון, מחדירים מחט לתוך הרחם והסיכון העיקרי הוא זיהום שיכול לחדור לגוף", הסביר פרופ' זיידמן. לדבריו, "בארץ ישנן 170 אלף לידות בשנה, מתוכן, להערכתי, 25% מהנשים עוברות את הבדיקה. נשים רבות בוחרות לעבור את הבדיקה כדי לשלול את האפשרות של לידה לא תקינה או עובר חולה".

עוד באותו נושא:
הצ’יפ הגנטי מדויק ממי שפיר
המדריך המלא לבדיקת מי שפיר
מהם הסיכונים בהריון לאם ולעובר?

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully