וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקץ לפלייבקים המקרטעים בטקסי הזיכרון של צה"ל

יהושע בריינר

29.6.2011 / 11:28

בעקבות פניות חוזרות ונשנות מצד משפחות שכולות, שוקלים במשרד הביטחון להציב זמר מלהקה צבאית שישר את "התקווה" בטקסים הצה"ליים. הסיבה לפניות: "המנגינה קופצת ונתקלת בבעיות"

הקץ לפלייבקים המקרטעים בטקסי הזיכרון: משרד הביטחון צפוי לאשר נוהל לשירת ההמנון הלאומי, "התקווה", בטקסי זיכרון. במסגרת הנוהל, זמר ישיר את ההמנון במקום שזה יושמע מקלטת. זאת בעקבות תלונות חוזרות ונשנות שהגיעו בשנה האחרונה לידי ראש אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון, אריה מועלם, מטעם משפחות שכולות שהתרעמו על ניגון התקווה בטקסי זיכרון ובטקסים לאומיים.

עד היום, נוגן ההמנון, בדרך כלל, באמצעות קלטת המושמעת ממערכת סאונד. לדברי המשפחות, פעמים רבות השמעת ההמנון אינה מתנהלת כהלכה, והמנגינה "קופצת או נתקלת בבעיות". בשל כן דורשות המשפחות כי בכל טקס זיכרון ישיר את ההמנון זמר מלהקה צבאית. לטענתן, התקלות בנגינת ההמנון גורמות לזילות טקסי הזיכרון.

במקביל, פנה ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי) אל שר הביטחון, אהוד ברק, וביקש כי יוצב סולן אשר יוביל את שירת ההמנון. "עצם השמעת קלטת עם לחן ההמנון איננה מספיקה ומכובדת", הסביר אורלב, "נוכחתי במספר טקסים בהם הכנסת הקלטת למערכת הסאונד התעכבה, מה שגרם לעיתים למבוכה בקהל. פניתי וביקשתי משר הביטחון שנהלים יוסדרו כך שכמו שיתר מרכיבי הטקס הם מכובדים ומסודרים, כך גם סיום הטקס ושירת ההמנון יהיו מכובדים".

משרד הביטחון: "הנושא נמצא בבדיקה"

יו"ר ארגון יד לבנים, אלי בן שם, שיבח את החלטת משרד הביטחון ואמר כי "שירת המנון היא נושא ראוי, שיש לכבדו בהובלה מסודרת של סולן שיחבר את הנוכחים עם מילות התקווה".

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה כי "הנושא נמצא בבחינה וטרם התקבלה החלטה בנושא. לפני כשש שנים החל אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון לשלב בטקסי האזכרה את מנגינת ההמנון אשר מטרתה לסיים את הטקסים עם חיבור למדינה. לאור בקשות שעלו לראשונה השנה, להצבת נציג בבתי הקברות הצבאיים שישיר את ההמנון, הסכים סמנכ"ל וראש אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון לבחון את הבקשה והתחייב לעלות הנושא מול צה"ל לבדיקה".

יש לציין כי לפי פקודות מטכ"ל, ישנה חובה להשמיע את ההמנון בסיום טקסי זיכרון ובטקסים צבאיים במנגינה הכוללת את מילות ההמנון. עם זאת, באין נציג להקה צבאית שישיר את ההמנון, יש להשמיע אותו על ידי "קלטת או תקליטור", כך לפי הפקודה.

עוד באותו נושא:
גנץ: ”צר לי ששינוי ה’יזכור’ תפח לממדים כאלה”
אלעזר שטרן ו”יד לבנים”: לא לשנות נוסח ה”יזכור”
יד לבנים: ”הכרה בכבאים כחללים תפגע במשפחות השכולות”

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully