וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה: "טסט עולה כמו 4 שיעורי נהיגה רגילים"

28.6.2011 / 17:02

כ-2,000 תלמידים הגישו עצומה במחאה על מחירי מבחני הנהיגה, שעלו במאות אחוזים בשנים האחרונות. לדברי התלמידים, משרד התחבורה לא מקפיד על מעקב אחר שינויי המחיר

לאור הצלחת מחאת הקוטג', יוצאים עכשיו תלמידי התיכון למאבק במחירי במבחני הנהיגה: דניאל שחמון, נציג ארגון התלמידים האלטרנטיבי, נפגש אתמול (שני) עם יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ יואל חסון, והגיש לו עצומה חתומה של למעלה מ-2,000 תלמידים המבקשת לפעול להורדת מחירי מבחני הנהיגה המעשיים (טסטים). לדבריו, עד שנת 2000, מחיר ההגשה לטסט היה כמחיר שיעור נהיגה אחד. בשנים האחרונות עלה המחיר, וכעת הוא שווה לארבעה שיעורי נהיגה וחצי לכל הפחות – מדובר בזינוק של 350%. חסון הבטיח לחברי הארגון כי "יפעיל את הכלים הפרלמנטריים שברשותו" כדי לעזור בנושא, ויפנה למשרד התחבורה.

בעשור האחרון הצהיר משרד התחבורה מספר פעמים לנהל מעקב ולפקח אחר מורי הנהיגה כדי לברר אם מחירי הטסטים יורדים, אך ההבטחות לא קוימו. מחירי הטסטים עלו בשיעור ניכר, ולא עודדה תחרות מחירים בין מורי הנהיגה. יצוין כי משרד האוצר דווקא תומך במדיניות על פיה יש לפקח על מחירי לימודי הנהיגה.

תלמידי הנהיגה הם לרוב בני נוער בגילאים 18-17. לרבים מהם אין יכולת לממן בעצמם את לימודי הנהיגה, והם נאלצים לבקש עזרה מהוריהם. עבור משק הבית מדובר בהוצאה כבדה, והבעיה מתחדדת כאשר יש צורך במספר טסטים, כי רוב התלמידים עוברים בממוצע את מבחני הנהיגה רק בטסט השלישי. הטסטים נערכים בהפרש של שבועיים לערך ובכל פעם נדרש התלמיד לשלם סכום ממוצע של 400 שקלים לטסט.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי "הפיקוח על מחירי השימוש ברכב לצורך בחינה מעשית הוסר לפני מספר שנים, במסגרת החלטת ממשלה לצמצם את מעורבותה במשק. משרד התחבורה בוחן בימים אלה את נושא מחירי העמדת נהגים לטסט יחד עם ארגון המורים לנהיגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully