וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השודד שאימלל את הטרמפיסטים בדרום נשלח לכלא

רמי שני

27.6.2011 / 20:52

פלסטיני שגר בחיפה עם אשתו, נהג לשדוד באיומים כלי רכב באזור הדרום. השופט ששלח אותו למאסר אמר כי מעשיו "השרו חוסר ביטחון באזור בו פעל, והותירו בנהגים טראומה שלא תימחה"

ואאל עואוודה, בן 25 מהשטחים, חשב שהוא הסתדר בחיים. הוא נישא בחיפה לערבייה תושבת העיר, והוליד עמה שני ילדים. אך במקביל, הוא ניהל חיים אחרים לחלוטין בדרום: לפחות בשלושה מקרים הוא שדד או ניסה לשדוד נהגים שאספו אותו בטוב ליבם ברכבם כטרמפיסט, עד שנתפס. בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר עליו תשע שנות מאסר וחצי, מתוכן שנה וחצי בשל עבירות קודמות. בנוסף, נגזרו על עואוודה תשעה חודשי מאסר על תנאי למשך שנתיים.

מכתב האישום, עולה כי באחד המקרים, באוגוסט 2009, עלה עואוודה למכונית ביציאה הצפונית של באר שבע. כשהגיע הנהג לצומת להבים, הוא היכה אותו, ושדד ממנו רכוש רב. חודש אחד לאחר מכן, הוא שדד בנסיבות דומות רכוש מנהג אחר, במכונית נוספת שאליה עלה כטרמפיסט. במקרה הזה, הוא ריסס את הנהג בגז מדמיע, אך הנהג הפצוע הצליח לברוח עם המפתחות בידו, ועואוודה נמלט גם הוא.

טרמפ. ShutterStock
"מעשי הנאשם, באותו אזור גיאוגרפי, השרו תחושת פגיעו?ת"/ShutterStock

לא חלפו עוד עשרה ימים, ושוב ביצע עואוודה שוד דומה. הפעם, הוא הצליח לגנוב את המכונית מנהג שהסיע אותו עד קריית גת. יומיים לאחר מכן, באמצע ספטמבר, נתפס עואוודה בבת ים ונעצר בחשד לשהייה בלתי חוקית בישראל. בתחנת המשטרה, החוקרים השוו את פניו למספר קלסתרונים שהיו בידיהם, שהציגו חשודים בביצוע מעשי השוד בדרום. במהלך החקירה, התברר כי עואוודה אף ביצע שורה ארוכה של עבירות רכוש ואלימות נוספות בעבר, וכי כבר נגזרו עליו עונשי מאסר אחרים ועונשי מאסר על תנאי.

השופט אליהו ביתן ציין כי כל מעשיו החמורים של הנאשם בוצעו כאשר שהה בישראל שלא כחוק. "נסיבות ביצוע העבירות יוצאות דופן בחומרתן. הוא ניצל, בשלוש הזדמנויות, את טוב ליבם של נהגים, שניאותו לאספו לרכבם - ובהיותו ברכבם איים עליהם (בחפץ חד), תקף אותם (באגרופים ובגז מדמיע), סילקם מהרכב וגנב אותו", כתב השופט. עוד נכתב בהכרעת הדין כי "קורבנותיו של הנאשם נאלצו לצאת מרכבם ולנוס על נפשם, המומים, בשעת ערב או לילה, אל תוך כביש בינעירוני שהתנועה בו בדרך כלל ערה - ורק בנס, הדברים לא הסתיימו באסון".

כמו כן, ציין השופט ביתן כי "מעשיו של עואוודה בוצעו בעזות ובשיטתיות, ובמסגרתם גזל הנאשם רכוש רב ערך - שני כלי רכב ופריטים נוספים, כולל מצלמה דיגיטלית, מכשירי טלפון סלולריים, תיקים, ארנק ועוד. הקרבנות חוו חוויה קשה ומפחידה, ויש להניח שרישומה הטראומתי לא במהרה יימחה. סדרת מעשי שוד חמורים המופנים כלפי נהגים תמימים האוספים לרכבם טרמפיסטים, המבוצעת בתוך פרק זמן קצר, באותו אזור גיאוגרפי, משרה על הציבור תחושה קשה של חוסר בטחון ופגיעו?ת".

עוד באותו נושא:
חשד: גבר אסף טרמפיסטית בצפון - ואנס אותה
תלמידי ישיבה עצרו טרמפים בעכו - והותקפו
אלמוני שדד רכב בת"א, השני באותו רחוב בשבוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully