וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקחי הקקי של עיריית תל אביב: זה לא מריח טוב לכולם

נדב גל

26.6.2011 / 15:34

עיריית תל אביב גאה בפקחי הסיירת הירוקה שלה שרושמים דוחות לבעלי כלבים שלא ניקו אחריהם. השאלה אם הדוחות הגבוהים מוצדקים וזוהי הגישה הנכונה כלפי מאמצי כלבים נטושים?

פקחי הסיירת הירוקה של עיריית תל אביב בעבודה, מאי-יוני 2011. דייב שחר
פקחי הסיירת הירוקה של עיריית תל אביב בפעולה/דייב שחר

עיריית תל אביב כידוע גאה בעבודת פקחי הסיירת הירוקה שבין היתר, גם רושמים דוחות גבוהים על אי איסוף צואת כלבים או אי קשירתם ברצועה ומתאמצת בכל עת להציג את הצד החיובי (הקיים, ללא ספק) בעבודתם של אותם פקחים. בכתבת וידאו שעלתה בוואלה! בעלי חיים לאחרונה התראיין פקח נחמד שהסביר בנעימות שמטרת הפקחים היא בראש ובראשונה ליצור אוירה נעימה ברחובות, ושהילדים יוכלו לשחק בגינות.

כלב וצעירה. Cindy Hughes, ShutterStock
"למה היא מחזיקה את בעלי הכלבים כל כך קצר"?/ShutterStock, Cindy Hughes

תופעות אי ניקוי צואת כלבים או שחרור כלבים מסוכנים ברחובות ללא רצועה הן בהחלט מפגעים ההופכים את החיים בעיר ללא נעימה בעליל, השנייה אף עלולה להיות מסוכנת. אך למרות כל זאת, יש מקום לומר שפעילות האכיפה של פקחי עיריית תל אביב בתחום הזה גובלת בעושק של ממש.
אין בעיה עם עונש סמלי לאדם שחטא ולא ניקה אחרי הכלב שלו בהיסח דעת ויש מקום לפקחים אשר יפקחו על הניקיון בגינות ומדרכות העיר. אבל מדוע הגיעו הדברים לכדי תצפיות על עוברי אורח וקנס מופקע של כמעט 500 שקלים? האם סביר שמי שהעניק לכלבו קצת חופש ישלם קנס גבוהה כל כך לעירייה? ואם זה כלב קטן שאינו יכול לפגוע באיש, גם אותו צריך לקשור? הרי תל אביב מבקשת להצטייר כעיר אוהבת כלבים, אז למה היא מחזיקה את בעלי הכלבים כל כך קצר?

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אילוסטרציה. ShutterStock
"האם צריך לקשור גם כלב קטן"?/ShutterStock

ציבור בעלי הכלבים הוא ציבור מתחשב, אשר משקיע מזמנו ומכספו למען בעלי חיים שרבים מהם היו קודם לכן חסרי בית. לתושבי העיר אשר מצאו לנכון להיענות לעמותות המבקשות אימוץ כלבים נטושים מגיע עידוד ותמיכה, לא קנסות דרקוניים. גאוותה של עיריית תל אביב בפיקוח הלא הוגן הזה דומה לגאווה, אם ישנה כזאת, בהנחיות חנייה לא ברורות או מצילים ערסים. כמו כן, קביעת מכסה לפקח המחויב להצדיק את שכרו מובילה להיטפלות לתושבים (לא הוצאת דיבה - דברים כאלה קרו לאנשים שאני מכיר) ורישום דוחות קנטרניים. בן דודי חטף קנס בזמן שחיפש עם מה להרים את צואת כלבו. הקנס נרשם לו כיוון שלא ניקה אחר כלבו מיידית.
יש לי כלבה נהדרת מזה 11 שנים ובאופן קבוע אני מנקה אחריה. השכנים מסביבי מגדלים כלבים גם הם. אני לא חי בתל אביב ואין אצלנו אכיפה כזאת גדולה של פקחים. וראו זה פלא - אין אצלנו קקי ברחובות. מה שעבור הסיירת הירוקה יישמע כמו אוטופיה פנטסטית, הוא השגרה שלנו בשכונה (ואת שמה לא אציין מחשש למתקפת פקחים). אולי רצוי שעיריית תל אביב תתחיל לשקול את אורך הרצועה בה היא מחזיקה את בעלי הכלבים בעיר, כי מבחוץ, איך לומר, זה לא מריח טוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully