וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות חדות נרשמות במניות הבנקים באיטליה

סוכנויות הידיעות

24.6.2011 / 18:55

גובר החשש מהתפשטות משבר החוב באירופה; הפער בין התשואה על האג"ח הממשלתיות של איטליה לאלו של גרמניה - הרחב ביותר מאז השקת היורו

ירידות נרשמות במניות הבנקים של איטליה בבורסת מילאנו על רקע התגברות החשש מהתפשטות משבר החוב האירופי, לאחר שחברת דירוג האשראי מודי'ס הודיעה אתמול כי תשקול להוריד את דירוג האשראי של 13 בנקים איטלקיים עקב חשיפתם לסיכון במקרה של הורדת דירוג האשראי של איטליה. מודי'ס הזהירה בשבוע שעבר כי תשקול להוריד את דירוג האשראי של איטליה מכיוון שמשבר החוב האירופי עלול להגדיל את עלויות המימון של הממשלה.

חמישה בנקים איטלקיים, יחד עם בנקים גדולים אחרים באירופה, נדרשים על ידי הרגולטורים האירופים לעבור מבחני עמידות בחודש הבא כדי לקבוע האם יש ברשותם די הון.

מניית אוניקרדיט, הבנק הגדול באיטליה, ומניית אינטסה סאנפאולו, הבנק השני בגודלו במדינה, נפלו במהלך המסחר ב-8.9% וב-7.2% בהתאמה, והמסחר בהן הופסק זמנית בבורסת מילאנו לאחר שנפלו בשיעור חד מהמותר. ירידות נרשמות בשוק האג"ח הממשלתיות של איטליה, והפער בין התשואה על האג"ח הממשלתיות של איטליה ל-10 שנים לבין התשואה על האג"ח הממשלתיות המקבילות של גרמניה התרחב לרמתו הגבוהה ביותר מאז השקת מטבע היורו בשנת 1999.

ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, אמר היום כי מצב ההון של הבנקים בארצו הוא טוב, והוסיף כי הוא אינו מודאג מהערכת מודי'ס לגבי מצב הבנקים האיטלקיים.

מנהיגי האיחוד האירופי התחייבו אתמול להעניק סיוע נוסף ליוון, על מנת למנוע את הגעתה לחדלות פירעון. ראש ממשלת יוון, יורגוס פפנדראו, התחייב כתנאי לסיוע לקדם את תוכנית הצנע לחמש שנים ביוון בהיקף של 78 מיליארד יורו (111 מיליארד דולר). ההצבעה על תוכנית הצנע בפרלמנט של יוון צפויה בשבוע הבא. "זהו אינו רק אור ירוק אלא גם סימן חיובי לעתידה של יוון", אמר אתמול פפנדראו לעיתונאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully