וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 שנות מאסר לעדי בניטה שרצחה את חברתה ההרה

גלעד גרוסמן

23.6.2011 / 12:56

לפני כשנתיים דקרה עדי בניטה למוות את טלי אברמוביץ', שהייתה באותו הזמן בהריון. ביהמ"ש החליט לגזור עליה עונש מופחת כיוון שקבע כי יש להתחשב במצבה הנפשי הקשה בעת הרצח

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל)

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (חמישי) 20 שנות מאסר על עדי בניטה, בת 25 מירושלים, שהורשעה ברצח טלי אברמוביץ' לפני כשנתיים. בניטה, שסברה כי אברמוביץ' ההרה גילתה פרטים אינטימיים עליה לידיד משותף, הגיעה לדירתה של אברמוביץ' בבני ברק והתעמתה עמה. לאחר מכן יצאה מהדירה, שבה כשבאמתחתה סכין, ודקרה את אברמוביץ' חמש פעמים.

השופטים אורי שוהם ויהודית שבח כתבו בדעת רוב כי מדובר במקרה רצח אכזרי, וכי "מלבד חוסר ההיגיון של רצח צעירה שכל החיים לפניה, נוצר שבר עמוק ובלתי ניתן לאיחוי בחיי אימה וסבתה של הנרצחת". למרות זאת, קבעו השופטים שבשל הקשיים הנפשיים בהם לוקה בניטה, שאמנם לא הצדיקו את זיכוייה, יש להתחשב באחריות המופחתת הנובעת מכך שלה הסכימה גם הפרקליטות. בנוסף, הם קבעו שתפצה את אימה של הנרצחת ב-200 אלף שקלים ואת סבתה ב-25 אלף שקלים. השופטת מרים סוקולוב כתבה בדעת מיעוט כי יש לגזור עליה 13 שנות מאסר.

בהכרעת הדין כתבו השופטים כי הם דוחים את דרישת הפרקליטות לפיה יש לגזור על בניטה עונש של מאסר עולם, אך מנגד דחו את טענת ההגנה כי יש לגזור עליה עונש מאסר נמוך. "בית המשפט נתן ביטוי לעמדה שמחלת נפש אינה מהווה חסינות בפני אחריות", אמרה התובעת, עורכת הדין יהודית לייבה מפרקליטות מחוז תל אביב, "מדובר בעונש מאוזן שמתחשב בעמדות שני הצדדים". התובעת הוסיפה כי תלמד את גזר הדין ותשקול את צעדיה.

עורכת הדין, שירי זיידמן ממרכז נגה בקריה האקדמית אונו, שייצגה את משפחת אברמוביץ' אמרה כי יש לגזור על בניטה מאסר עולם. "האימה והצער מהם סבלו בסביבתה של בניטה בלתי ניתנים לתיאור. אי אפשר לתאר את הכאב של אם שמוצאת את בתה מתבוססת בדמה במיטתה שלה. אני מקווה שגזר הדין לא ישלח מסר שניתן לקחת חיים מבלי לשלם על כך את המחיר הראוי".

אידה, סבתה של אברמוביץ', אמרה לאחר הדיון כי "זה יום קשה אבל הצדק נעשה". היא סיפרה כי נכדתה הייתה "יפה כמו דוגמנית", ושהיא התנדבה לעזור לילדים בבתי חולים וגם נהגה לתת לה מתנות קטנות כדי לשפר את מצב רוחה.

עוד על רצח טלי אברמוביץ':
בת 25 הורשעה ברצח אישה הרה בדקירות סכין
הנאשמת ברצח חברתה התפרצה: "אנסה להתאבד"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully