וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה לא מתוקן "כביש הדמים" הסמוך לבית שמש?

אריאל נוי

22.6.2011 / 23:11

מזה חמש שנים נחסם כביש "עוקף בית שמש" לתנועה, וזאת בשל ריבוי תאונות. ראש עיריית בית שמש טוען שהאשם לכך שהתיקונים לא בוצעו הוא ראש מועצה אזורית שכנה, ובשל סכסוך בין הרשויות

כביש "עוקף בית-שמש" נחשב לאחד מהכבישים "האדומים" בישראל", ובשל ריבוי התאונות, הוא נחסם לתנועה לפני כחמש שנים, ונאסר לנסוע בו. למרות זאת, בשל מיעוט נתיבי התחבורה באזור, תושבי העיר ויישובי הסביבה עוברים על החוק, מסתכנים ונוסעים בו. כתוצאה מכך, בחמש השנים האחרונות נרשמו בו למעלה ממאה תאונות. לדברי ראש העירייה, משה אבוטבול, האשם בכך שהתיקונים הנדרשים בכביש טרם בוצעו – הוא ראש המועצה האזורית מטה יהודה, משה דדון, וזאת בשל סכסוך בין הרשויות. דדון עצמו, לעומתו, קובע שתיקון הכביש יגרום נזק למושב במועצה.

הכביש, הגובל בין השטח השיפוטי של בית שמש לזה של מטה בנימין, נמצא באחריות משותפת של שתי הרשויות. לדברי אבוטבול, דדון ממאן לתקן את התקלות "בשל סכסוך כלכלי". לדבריו, ראש המועצה השכנה "מתחמק זה למעלה מחודש מלחתום על טופס 'הסדרי תנועה זמניים', המאשר הצבת שלטי אזהרה במהלך העבודות, ובכך הוא מעכב את תיקון הכביש".

עוד טוען אבוטבול, כי העירייה שבראשותו כבר השקיעה 70 מיליון שקלים לתיקון הכביש, והוציאה את כל האישורים הנחוצים ממשרדי הממשלה והרשויות הנוגעות בדבר. מע"צ פרסמה מכרז בעניין, וכבר הודיעה על בחירת הקבלן המבצע. אבוטבול הוסיף כי למרות שהאחריות לכביש מתחלקת בין שתי הרשויות, בית שמש לקחה על עצמה לתקצב את כלל הפרוייקט, וזאת בכדי לזרת את ההליכים. "המאמצים לזירוז תהליך קבלת האישורים והתקציבים היו על-אנושיים, ודווקא כעת, מנסה דדון לנצל לרעה את סמכויותיו ולפגוע בתושבי בית שמש והסביבה".

"שיקולים כלכליים גורמים להפקרת חיי אדם"

בחודשים האחרונים מנהל דדון מאבק נגד עיריית בית שמש, על רקע החלטת ועדת הגבולות של משרד הפנים להעביר את אזור התעשייה נוחם ב' לרשות בית שמש. הוועדה החליטה לפעול על פי מדיניות "הצדק החלוקתי", ומתוך השיקול לאזן משאבים בין שתי המועצות. במועצה האזורית מטה יהודה לא אהבו את החלטת הוועדה, ופתחו במאבק שבשיאו גם עתירה לבג"ץ. אבוטבול, כאמור, מוצא קשר ישיר בין המאבק של דדון למיאונו לקדם את פרויקט תיקון כביש הדמים.

"מוזר מאוד לראות שדבר חשוב כל כך, אשר יכול להציל חיי אדם, מתעכב בלא סיבה אמיתית", מוסיף אבוטבול. "אני מקווה שמלחמתו של דדון על העברת שטחי התעשייה לבית שמש לא מעבירה אותו על דעתו, וגורמת לו להתעלם מהסיכון. אני מצער על כך ששיקולים כלכליים גורמים למטה יהודה להפקיר חיי אדם".

ראש המועצה האזורית מטה יהודה, משה דדון מסר בתגובה: "הכביש הזה לא בטיחותי, והעבודות בו יפגעו באורח החיים במושב מחסיה שבאזור מטה יהודה. אני לא יכול לפגוע במושבים, אבל אפשר למצוא פתרון. חוץ מעיריית בית שמש, יש פה ישובים שצריכים לדאוג להם".

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully